شهرداری قم برای احداث مدارس غیردولتی با آموزش‌ و پرورش تعامل می‌کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری قم می‌تواند در مسیر احداث مدارس غیردولتی استاندارد در شهر قم تعامل خوبی با اداره کل آموزش و پرورش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید اخوان امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شورای عالی استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق این تفاهم‌نامه قرار است همکاری بین شوراها و آموزش و پرورش در سطح کشور تسهیل شود.

وی با اشاره به نیازهای آموزشی در شهر قم و کمبود فضای آموزشی افزود: در جلسات شورای آموزش و پرورش استان صحبت‌هایی انجام گرفته و تعاملاتی در این زمینه رخ داده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: به گفته مسئولان آموزش و پرورش قم، بخشی از نیازهای آموزشی در مدارس غیرانتفاعی و مدارس غیردولتی تأمین می‌شود و آموزش و پرورش عزم تقویت این مدارس را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر مدارس غیرانتفاعی استیجاری است و استانداردهای آموزشی را ندارند، قرار شد پنج قطعه از اراضی شهرداری قم به‌منظور ایجاد مدارس غیردولتی به مزایده گذاشته شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری مدتی روی این مسئله از نظر بحث‌های حقوقی و املاک کار کرد تا منجر به تدوین لایحه شد، تصریح کرد: این لایحه شروطی دارد، از جمله اینکه همه متقاضیان از سوی اداره کل آموزش و پرورش معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بهای زمین به صورت ۴۰ درصد نقدی و سایر مبالغ به‌صورت اقساط خواهد بود، گفت: شرط دیگر این لایحه اقدام به اخذ پروانه و ساخت مدرسه تا حداکثر ۹ ماه است. اگر این کار انجام نشود خود به خود قرارداد فسخ می‌شود و مبالغ واریزی استرداد خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر درباره ابعاد مختلف این لایحه به بحث و گفت‌وگو پرداختند. از جمله اینکه مطرح شد سه قطعه از این اراضی می‌توانند با یکدیگر ادغام و به مدرسه دولتی تبدیل شوند. در نهایت با رأی هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه بازگشت تا مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 694410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.