حضور فیلم‌سازان بین‌المللی در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: امسال شاهد برگزاری رویداد به‌صورت ویژه هستیم و بر همین اساس از روز سه‌شنبه شاهد حضور فیلم‌سازان خارجی در جشنواره خواهیم بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، میثم بکتاشیان در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های جشنواره با بیان اینکه ۲۰ کمیته در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تشکیل شده که راهبری و هدایت رویداد را برعهده دارند، اظهار کرد: فعالیت مرتبط با فضاسازی شهری، تبلیغات، آماده‌سازی فضای سینماها، اکران‌ها، برنامه‌های محلی، برپایی غرفه‌ها، زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات، انتظامات، مالی، پشتیبانی، برنامه‌ریزی محتوایی و ارزیابی توسط این کمیته‌ها انجام می‌شود و در این راستا همه هدف ما این بوده که فضایی مطلوب را برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره فراهم کنیم.

وی افزود: فیلم‌سازانی از حدود ۴۰ کشور به این دوره از جشنواره اثر ارسال کردند که از این میان آثار ۱۳ کشور برای اکران انتخاب شدند و این کشورها هم از کشورهای همسایه و هم از دیگر قاره‌ها هستند.

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اعلام اینکه به علت شیوع کرونا و برگزار نشدن جشنواره در سال‌های اخیر، امسال شاهد برگزاری رویداد به‌صورت ویژه هستیم و از روز سه‌شنبه شاهد حضور فیلم‌سازان خارجی در جشنواره خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اصفهان تاکنون ۲۳ دوره میزبان جشنواره بوده و می‌توان گفت این رویداد باهویت تاریخی این شهر گره خورده است و می‌توان آن را میراث ناملموس فرهنگی برای اصفهان برشمرد.

وی تاکید کرد: نباید بگوییم جشنواره به اصفهان برگشت زیرا جشنواره متعلق به اصفهان است و باید از کلمه پایداری برای تداوم میزبانی اصفهان از این جشنواره استفاده کنیم.

بکتاشیان با یادآوری اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره به شکلی فاخر برگزار شد و سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نویدبخش دایر شدن دائمی دبیرخانه جشنواره در اصفهان است، اظهار کرد: با همکاری آموزش‌وپرورش با اولویت نقاط کم‌برخوردار، وسیله حمل‌ونقل برای حضور کودکان و نوجوانان دانش‌آموز فراهم شده و هدف این است که همه کودکان و نوجوانان بتوانند از جشنواره بهره ببرند.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد فیلم‌سازی گفت: نوجوانان علاقه‌مند تا سیزدهم آبان فرصت حضور در این المپیاد را دارند که در بخش حرفه‌ای نیز به دنبال ایجاد دبیرخانه تولید فیلم کودک هستیم و امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده تولیدات مناسبی داشته باشیم.

دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در کمیته برنامه‌های محله محور، با همکاری رؤسای ادارات فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های مناطق برپایی جنگ‌های شادانه و اکران فیلم‌ها را برنامه‌ریزی کردیم، حتی برای کودکان دارای معلولیت جسمی نیز شرایط را برای پخش فیلم‌ها فراهم کردیم، ضمن اینکه در دو بیمارستان امام حسین (ع) و سیدالشهدا (ع) اکران فیلم و رویدادهای شاد خواهیم داشت.

وی با اشاره به تمایزهای این دوره از جشنواره نسبت به ادوار قبل گفت: بالغ بر یک هزار نفر داور و خبرنگار کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره حضور دارند که نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بوده است.

بکتاشیان افزود: از همه کنشگران حوزه کودک و نوجوان، مؤسسات، سمن‌ها و خیریه‌ها دعوت شده است تا در قالب ۸۰ غرفه تخصصی خدمات خود را ارائه کنند؛ این غرفه‌ها از هجدهم تا بیست‌ویکم مهرماه در سالن اجلاس سران برپا می‌شود.

وی یادآور شد: خانواده‌ها با مراجعه به وبگاه iticket.ir می‌توانند از فیلم‌ها و ساعات اکران آن باخبر و با رزرو بلیت در سینماهای جشنواره حاضر شوند، ضمن اینکه تهیه بلیت به‌صورت حضوری نیز ممکن است.

کد خبر 694399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.