دمای هوای اصفهان به ۱۳ درجه می‌رسد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و در شرایط ناسالم در نیمه اول روز تا اوایل وقت چهارشنبه خبر داد و گفت: بیشینه دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن به ۱۳ درجه می‌رسد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های هواشناسی، وضعیت جوی تا فردا به صورت صاف گاهی تا قسمتی ابری در مناطق مرکز غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در ساعات عصر و اوایل شب همراه با وزش باد بوده در مناطق غربی استان وزش باد نسبتاً شدید دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از بعدازظهر فردا تا پنجشنبه هفته جاری در نیمه شمالی، غربی و مرکزی استان، افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در ارتفاعات شمالی، بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف ماندگاری ذرات معلق و کاهش دید و کیفیت هوا در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز گذشته شانزدهم مهرماه آغاز شده و تا اوایل وقت چهارشنبه با افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در ساعات اولیه روز در مناطق مرکزی استان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه‌خورت، مبارکه، زرین‌شهر و کبوترآباد پیش‌بینی شده است.

معتمدی افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم در نیمه اول روز را از اثرات مخاطرات سامانه مذکور دانست و گفت: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، رعایت اصول بهداشتی در جهت کاهش اثرات ذرات گردوخاک توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 694368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.