ضرورت راه‌اندازی مراکز برخط سنجش بارش‌ها در استان قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: با راه‌اندازی مراکز برخط سنجش بارش‌ها در استان می‌توانیم میزان بارندگی‌ها در هر نقطه استان را در لحظه مانیتور و به صورت برخط مشاهده کنیم.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، اظهار کرد: بارش‌های روزهای اخیر نوید عبور از خشک‌سالی است، اما از هفته سوم مهرماه شاهد بارش‌های شدید پاییزی خواهیم بود.

وی افزود: استان قزوین طی سه سال زراعی گذشته (از ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲) درگیر خشک‌سالی و بحران آب شدیدی بود که به منابع آبی استان آسیب جدی وارد شد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین ادامه داد: علت عبور از خشک‌سالی در سال زراعی جدید بروز پدیده ال‌نینو (گرم شدن آب اقیانوس) در اقیانوس آرام است که منجر به افزایش بارش‌ها در خاورمیانه می‌شود.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: در ابتدای مهرماه امسال شاهد بارش سه میلی‌متری باران در شهرستان آوج و بارش نیم‌میلی‌متری در شهرستان تاکستان بودیم.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی مراکز برخط سنجش بارش‌ها در استان قزوین می‌توانیم میزان بارندگی‌ها در هر نقطه استان را در لحظه مانیتور و به صورت برخط مشاهده کنیم تا در تعطیلی مدارس تصمیم‌گیری درست و دقیق صورت گیرد.

کد خبر 694364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.