دولت، پیگیر تبدیل وضعیت ایثارگران / دستگاه‌های دولتی مکلف به اجرای قانون هستند

به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی که به نوعی ذیل دولت قرار می‌گیرند، در حال انجام است و مقرر شده است که دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود مبنی بر تبدیل وضعیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق بند «و» ماده «۴۴» برنامه پنجم توسعه، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند حداقل بیست‌وپنج درصد (۲۵%) نیاز استخدامی خود را از میان فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند، بدون الزام به رعایت شرط سنی، تحصیلی و آزمونی تأمین و از ابتدا آنان را به صورت رسمی استخدام کنند. پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی به سایر جانبازان، آزادگان، رزمندگان و همسر و فرزندان آنان اختصاص می‎‌یابد. در مواردی که نیاز به تخصص دارد شرایط علمی لازم‎‌الرعایه است.

اما در حالی که بیش از دو سال از اجرای این قانون می‌گذرد هنوز تبدیل وضعیت تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران صورت نگرفته است، موضوعی که اعتراض جامعه ایثارگری را به دنبال داشته است.

آن‌طور که رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داده است، تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی که به نوعی ذیل دولت قرار می‌گیرند، در حال انجام است و مشکلی برای تبدیل وضعیت‌ها وجود ندارد.

میثم لطیفی با بیان اینکه به دلیل اعتراضاتی که در این زمینه وجود داشت، موضوع در صحن دولت مطرح شده است، گفت: مقرر شده است که دستگاه به تکالیف قانونی خود مبنی بر تبدیل وضعیت خانواده‌های شهدا و ایثارگران عمل کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که برخی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران چگونه باید اعتراض خود را در زمینه تبدیل وضعیت‌ها اعلام و پیگیری کنند؟ گفته است: این عزیزان باید از خود سازمان، وزارتخانه و نهاد دولتی مشکلشان را پیگیری کنند و در صورتی که به نتیجه نرسیدند، می‌توانند از نهادهای نظارتی مانند دیوان عدالت اداری تبدیل وضعیت استخدامی خود را پیگیری کنند که البته توصیه ما به خانواده‌های شهدا و ایثارگران این است که سعی کنند موضوع را ابتدا از خود دستگاه‌ها پیگیری کنند و کار را به دیوان عدالت اداری نکشانند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز دوازدهم بهمن‌ماه سال گذشته از لازم‌الاجرا بودن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران خبر داده بود.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در این ارتباط گفته بود: «حکم قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌هایی که به نوعی از قانون بودجه کل کشور استفاده می‌کنند از حقوق کسب‌شده ایثارگران محسوب می‌شود و سال آینده هم این حکم به قوت خود باقی است.»

کد خبر 694320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.