۱۰ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است

در پی مطالبه مخاطبان ایمنا از پرداخت نشدن مطالبات گندم‌کاران، شرکت بازرگانی دولتی ایران به ایمنا اعلام کرد که ۱۰ همت از مطالبات گندم‌کاران در دو روز گذشته و در دو نوبت به حساب کشاورزان واریز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایمنا، از تسریع در روند پرداخت مطالبات گندم‌کاران خبر داد.

به گفته وی از زمان اعلام معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه، این کار سرعت گرفته و در دو روز گذشته ۱۰.۵ همت از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.

انتشار این خبر با واکنش گسترده مخاطبان ایمنا همراه بود که از پرداخت دیرهنگام این مطالبات گله داشتند و برخی از آنان نیز اعلام کردند هنوز هزینه‌ای دریافت نکرده‌اند.

یکی مخاطبان ایمنا نوشته است: «ما که فروردین‌ماه گندم تحویل سیلوی دولت دادیم و الان هفت ماه شده چطور پولی برای ما پرداخت نشده است، چرا حرفی از دیرکرد زده نمی‌شود.»

مخاطب دیگری نیز نوشته است: نمی‌دانم ما کجای کشور هستیم که هنوز پولی به دستمان نرسیده است، ما جنوبی‌ها که پنج تا شش پیش از این گندم را تحویل دادیم هنوز یک ریال باقی‌مانده پولمان را نگرفته‌ایم.»

البته در این زمینه روز گذشته رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران به خبرنگار ایمنا گفت: پرداخت این بخش از مطالبات در کل کشور انجام شده و تا پایان مهرماه سایر مطالبات نیز تسویه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پرداخت مطالبات گندم‌کاران سرعت گرفت

یکی دیگر از مخاطبان ایمنا نیز از قسط‌های عقب‌مانده و انتظار برای پرداخت هزینه گندم نوشته و گفته است: «پناه بر خدا خواهش می‌کنم واریز کنید، قسط وام‌های ما عقب افتاده است و تحت فشار بانک هستیم، ۳۶ همت پولی نیست برای دولت.»

در تماسی با عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران، مجدد پیگیر پرداخت مطالبات گندم‌کاران شدیم.

وی به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران به ما اعلام کردند که کل هزینه گندم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در کشور پرداخت شده است، در مجموع ۱۰.۵ همت در چند روز گذشته بودجه به این موضوع اختصاص یافته که به حساب کشاورزان واریز شده است.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران تصریح می‌کند: اعتراض کشاورزان در حالی که پرداختی صورت گرفته است، صحیح نیست.

به‌منظور اطلاع از روند پرداخت پول گندم‌کاران توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز با مسئولان این شرکت به گفت‌وگو پرداختیم.

یک مقام مسئول در شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه این شرکت فقط واسطه پرداخت پول بین سازمان برنامه و بودجه و کشاورزان است اعلام کرد که پنج همت از مطالبات گندم‌کاران روز شنبه و پنج همت دیگر نیز روز یکشنبه به حساب آنان واریز شده است.

وی ادامه می‌دهد: در مجموع طی دو روز گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

کد خبر 694314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 56
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسوی BR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    17 0
    ببخشیدمن تاحالا پول دریافت نکردم خوزستان کی مطالبان گندمش واریزمیشه
  • زهرا IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    12 1
    سلام والا ما خوزستانی ها الان پنج ماه شد،چرا برا ما واریز نشده
  • محمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    11 0
    والله منی که اول برج ۲ گندم تحویل دادم هنوز هم یک هزار تومانی نگرفتم قشنگ بگید به کدام استان دادید اگه سیستان باشد من موافقم واقعا جلوتر ما درو کردن و حقشان است .آیا کسی از خوزستان پولی به حسابش امده
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    3 0
    ایا مسولان بخش کشاورزی به این موضوع فکر کرده ند که کشاورزانی که بابت هزینه های جاری خود از بانک وام گرفته اند به امید آنکه در زمان سررسید وام ، آنرا از محل پرداخت خرید تضمینی گندم باز پرداخت نمایند، چگونه باید سود مازاد عدم پرداخت در زمان سر رسید را بپردازند؟. امید دارم علاوه بر پرداخت باقیمانده مطالبات گندمکاران و تولیدکنندگان عزیز،سود دیرکرد نیز پرداخت شود که دست کم بخشی از هزینه های دیرکرد وام تامین شود.