شیرابه‌های تولیدی ۳۰ سال گذشته استان البرز امحا شده است

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، شیرابه‌های تولیدی ۳۰ سال گذشته استان البرز در مرکز حلقه دره به‌خوبی امحا شده و کمتر از ۲۰ درصد این شیرابه‌ها باقی‌مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور، رئیس گروه محیط زیست و پسماند شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و کارشناس مسؤول طرح‌های محیط زیست شهری و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیش از ظهر امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ از سایت حلقه دره بازدید کردند.

مسعود احمدی، مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در حاشیه این بازدید با تأکید بر اینکه مسائل حوزه محیط زیستی همواره نیازمند تلاش و ایده‌پردازی بیشتر است، اظهار کرد: طی بازدید صورت گرفته به نظر می‌رسد کنترل و امحای شیرابه‌ها در این مرکز به‌خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم بالای شیرابه در این مرکز به روش نوین از بین می‌رود، افزود: بنا بر اعلام مسئولان امر، بیش از ۸۰ درصد شیرابه‌های تولیدی ظرف ۳۰ سال گذشته امحا شده است.

احمدی اضافه کرد: امحای اصولی و درست این شیرابه‌ها موجب شده است تا بوی نامطبوع مرکز تا حدود زیادی از بین برود و این روش امحا می‌تواند به الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد رفع بعضی چالش‌های موجود نیازمند حمایت و همراهی مسئولان بالادستی باشد و تلاش داریم اعتبار لازم برای پروژه‌های دارای اولویت حلقه‌دره را در نظر بگیریم.

به گزارش ایمنا، با عملی شدن این وعده پس از ۲۰ سال، سازمان مدیریت پسماند کرج از اعتبارات ملی برای مدیریت بهینه مرکز دفن زباله بهره‌مند خواهد شد.

کد خبر 694307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.