فعالیت ستاد مهر شهرداری اصفهان تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالیت ستاد مهر شهرداری این کلان‌شهر تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت، اما کسب توفیقات بیشتر در این موضوع، همکاری و همدلی شهروندان با مدیریت شهری را نیز می‌طلبد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به زیرساخت‌های حمل‌ونقل شهر اصفهان اظهار کرد: با بزرگ‌تر شدن شهر و افزایش جمعیت در آن، همچنین افزایش خودروها می‌توان گفت، موضوع ترافیک امری اجتناب‌ناپذیر است و در صورتی‌که در این شرایط نظم درستی حاکم نباشد، موضوع ترافیک به‌طور قطع به یک مسئله بحرانی و وضعیت کلافه‌کننده‌ای تبدیل خواهد شد.

وی افزود: راهکاری که برای این موضوع مطرح می‌شود، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب و در عین حال سهمیه‌بندی برای گونه‌های مختلف است تا بتوان بر حل این مسئله فائق آمد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای چنین شهری به این بزرگی و با این حجم از جمعیت که بخش عمده آن‌ها نیز مهاجر هستند، طراحی نشده است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در این خصوص همچون احداث زیرگذرها و خیابان‌ها به‌طور کامل برای رفع این مشکل کارساز نیست، بلکه نیاز به یک برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه است، گفت: امسال مجموعه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان و در مجموع مدیریت شهری از چندین ماه قبل از آغاز سال تحصیلی فعالیت خود را در این خصوص آغاز کرد.

قربانی ادامه داد: این اقدامات موجب شد تا در آغاز سال تحصیلی امسال با ترافیک‌های طولانی در شهر اصفهان مواجه نباشیم و در مقایسه با سال‌های گذشته با توجه به میزان افزایش جمعیت انتظار می‌رفت، امسال بدتر از سال‌های گذشته باشد، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات کاهش سرفاصله خطوط قطار شهری، شناورسازی ساعات اداری کارمندان و افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی بود تا شهروندان به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند به‌راحتی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فعالیت ستاد مهر شهرداری اصفهان تا پایان سال تحصیلی امسال گفت: در صورتی‌که بخواهیم توفیقات این موضوع بیشتر شود، مردم باید در این خصوص نیز همکاری لازم با مدیریت شهری را داشته باشند، چراکه همدلی صددرصد شهروندان در خصوص استفاده نکردن از خودروی شخصی در ساعات آغاز فعالیت مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها و استفاده حتی‌المقدور از وسایل نقلیه عمومی و فاصله پارک ۳۰ تا ۴۰ متری خودروی والدین یا سرویس مدارس با مدرسه برای کاهش ترافیک را می‌طلبد.

کد خبر 694269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.