انجام عملیات توپکرانی در بیش از ۲ هزار کیلومتر از خطوط انتقال نفت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: طی شش ماه نخست سال جاری، دو هزار و ۳۲۶ کیلومتر از خطوط لوله این شرکت توپکرانی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا کمالی امروز _دوشنبه، هفدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت نفت و گاز گچساران دارای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز در گستره جغرافیایی چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر است.

وی افزود: کارکنان پرتلاش خدمات عملیات گچساران در شش‌ماهه نخست سال جاری موفق شدند دو هزار و ۳۲۶ کیلومتر از کل خطوط لوله این شرکت را در شرایط آب و هوایی طاقت‌فرسا، با همت خستگی‌ناپذیر خود توپکرانی کنند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران با اشاره به اهمیت انجام آزمایشات درون‌چاهی و ضخامت‌سنجی خطوط لوله در فرآیند تولید نفت و گاز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون علاوه بر انجام هزار مورد آزمایش نیز در زمینه‌های عمق‌سنجی، ممیزی فشار ساکن، اندازه‌گیری فشار در حال جریان، حرارت‌سنجی و ضریب بهره‌دهی، فعالیت‌های چشمگیری نیز در زمینه پایش، ارزیابی و شناسایی ۲۰ هزار محل مستعد خوردگی خطوط لوله به مساحت شش هزار متر مربع در تأسیسات نفت و گاز با موفقیت انجام شده است.

کمالی اضافه کرد: طی سال‌های اخیر با تغییر رویکرد مدیریتی، همچنین نیاز عملیاتی کارخانه‌ها و تأسیسات، مسئولیت‌ها و نوع فعالیت اداره خدمات عملیات از وضعیت سنتی سابق به یک مجموعه تخصصی با فعالیت‌های طراحی، برآورد و اجرای پروژه‌های اصلاحی و پیشنهادی در سطح کارخانه‌ها و تأسیسات و حصار چاه‌ها و مجموعه‌های نفتی و گازی، آزمایش‌های تخصصی درون‌چاهی، جریانی و وقوع حوادث به مسئولیت‌های این اداره اضافه شده است.

وی تصریح کرد: توپکرانی یک اقدام اصلاحی مهم و پیشگیرانه در فرآیند تولید نفت، گاز و میعانات گازی و شامل عملیات عبور دادن شیء خارجی از خطوط انتقال نفت و گاز با فراینده پیچیده فنی و مهندسی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: این اقدام با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضدخوردگی و بازدید درونی خطوط به لحاظ ایمن‌سازی انجام می‌شود.

کد خبر 694254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.