میزان تولید کلزا در سال زراعی گذشته کاهش داشته است

فرماندار کلاله گفت: میزان بارندگی در این شهرستان از ۵۲۴ میلی‌متر در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۱۵۴ میلی‌متر در سال زراعی جاری رسید که کمترین میزان بارش در طول ۲۲ سال اخیر را نشان می‌دهد و موجب کاهش میزان تولید کلزا شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری کلاله، فرهاد شیبک اظهار کرد: به دنبال کاهش نزولات جوی، میزان تولیدات بخش کشاورزی کلاله از ۱۷۲ هزار و ۶۰۰ تن در سال زراعی گذشته به ۵۴ هزار و ۷۹۶ تن در سال زراعی جاری رسید که حاکی از کاهش قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی میزان تولید کلزا در سال گذشته را ۳ هزار و ۲۲۱ تن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت بارش مناسب، سطح این محصول به ۱۷ هزار هکتار با تولید ۲۷ هزار و ۲۰۰ تن برسد.

فرماندار کلاله تاکید کرد: این شهرستان از جمله نقاط پیشتاز در کشت چغندر قند در استان گلستان است، به نحوی که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ هکتار از مزارع به کشت این محصول اختصاص پیدا کند.

شیبک از اقدامات ارزنده ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در کلاله قدردانی کرد و گفت: با اعتبارات این ستاد از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۸۵ پرونده کشاورزان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال برای خرید ادوات، تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی به بانک معرفی شده است.

کد خبر 694253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.