سبزترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۴

والنسیا در اسپانیا، هلسینگور در دانمارک و ولنیه در اسلونی به عنوان سبزترین شهرهای اروپایی در سال ۲۰۲۴ شناخته شده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه‌ساله رویدادهای مختلفی برای مشخص کردن سبزترین شهرهای جهان و قاره‌های مختلف برگزار و مؤلفه‌های مختلفی برای ارزیابی شهرها در نظر گرفته می‌شود. حمل‌ونقل پایدار، دسترسی به فضاهای سبز، گردشگری پایدار، نرخ پایین تغییرات اقلیمی، مدیریت موفق پسماندهای شهری و سایر موارد مشابه در قرار دادن شهرها در لیست نقاط سبز جهان نقش مهمی ایفا می‌کند. در رتبه‌بندی شهرهای سبز اروپایی که به‌تازگی در گرونوبل فرانسه انجام شد والنسیا، هلسینگور و ولنیه به عنوان سبزترین شهرهای قاره شناخته شد.

والنسیا

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا محسوب می‌شود که به عنوان پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۲۴ شناخته شده است. کارشناسان علت انتخاب این شهر را به عنوان سبزترین شهر این قاره به ترویج رویکردهای سبز زندگی میان مردم، گردشگری پایدار و نرخ بسیار پایین تغییرات اقلیمی به لطف تلاش‌های بی‌وقفه مدیران نسبت داده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۹۷ درصد از ساکنان والنسیا در حداکثر ۳۰۰ متری محل زندگی خود به فضاهای سبز دسترسی دارند که این امر به سهم خود در تشویق آن‌ها به اتخاذ سبک زندگی سالم و انجام فعالیت‌های جسمی نقش مهمی ایفا کرده است. علاوه بر این، برنامه‌ریزان سبزترین شهر اروپا همواره رویکردهایی برای حفظ اکوسیستم‌های خشک و تالابی شهر اجرا کرده‌اند، ضمن این‌که در مدیریت هوشمند پسماندهای شهری بسیار موفق بوده‌اند.

سبزترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۴

هلسینگور

مدیریت موفقیت‌آمیز سیستم‌های گرمایشی مهم‌ترین نقش را در تعیین هلسینگور به عنوان دومین شهر سبز اروپا در سال ۲۰۲۴ ایفا کرده است. در این راستا، برنامه‌ریزان استراتژی‌هایی پیاده کرده‌اند که به دنبال آن قابلیت تبدیل گرما به انرژی فراهم آمده و در نتیجه، بحران انرژی شهر بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده است. علاوه بر این، سیستم‌هایی در سراسر هلسینگور توسعه داده شده است که قابلیت تفکیک آب باران را از پساب‌ها ممکن می‌کند که به دنبال آن، منابع آبی شهر حفظ شده است. تشویق شهروندان و صاحبان مراکز تجاری به همکاری برای دستیابی به اهداف سبز از دیگر اقدامات مدیران هلسینگور برای پایداری شهر بوده که بسیار موفق واقع شده است.

سبزترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۴

ولنیه

برنامه‌ریزان شهر اسلونیایی ولنیه در تلاش هستند اقتصاد سبز شهر را از طریق حذف استفاده از ذغال سنگ رونق بخشند. ولنیه از سیستم‌های مدیریت پسماند بسیار کارآمدی برخوردار است که این مؤلفه نیز در کاهش انتشار گازهای آلاینده، همچنین آلودگی محیط شهر بسیار اثربخش بوده است. تلاش برای اشتغال‌زایی به منظور اجرای تدابیر سبز و سر دادن شعار «از سیاه تا سبز روشن» نیز در به ارمغان آوردن عنوان «برگ سبز اروپا» برای ولنیه نقش مهمی ایفا کرده است.

سبزترین شهرهای اروپا در سال ۲۰۲۴

کد خبر 694250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.