اعلام آمادگی شهرداری کرمان برای ساماندهی اتباع خارجی

شهردار کرمان گفت: آماده همکاری با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان برای ساماندهی اتباع خارجی هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری کرمان، سعید شعرباف در دیدار با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمان که با محوریت، ساماندهی و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز خارجی انجام شد، اظهار کرد: در بعضی مکان‌ها و محله‌ها از جمله محدوده بازار کرمان، به‌ویژه دو بازاری که در حال بازسازی است و در حوزه بافت تاریخی قرار دارد، شرایط حضور اتباع خارجی غیرمجاز مطلوب نیست.

وی افزود: بیشتر مالکان خانه‌هایی که در راستای بازار قرار دارند، به‌دلیل اجاره‌بهای بیشتری که از چندین خانواده از اتباع خارجی مستقر در یک خانه می‌گیرند، حاضر به همکاری نیستند.

شهردار کرمان ادامه داد: در حال طراحی دو نقطه برای ایستگاه‌های ساماندهی کارگران هستیم، اما باید سازوکاری برای این امر در نظر گرفته شود؛ چنانچه در شهرهایی همچون شیراز، تبریز و مشهد، سازوکارهایی اندیشیده شده که موجب موفقیت در این زمینه شده است.

شعرباف تصریح کرد: در این راستا، کارگرانی که به ایستگاه‌های کارگری می‌روند، ثبت‌نام می‌شوند و همه آن‌ها از جمله بنا یا کارگر ساده، شناسنامه‌دار هستند. با این شیوه حتی مبلغ پرداختی به آن‌ها نیز ثبت و بر اساس تعداد روز کار، میزان پرداختی به آن‌ها در اداره کار و بیمه نیز مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: فردی که در این ایستگاه‌ها ثبت‌نام می‌کند، مشوقاتی دارد تا خودش تمایل به ثبت‌نام پیدا کند و ایستگاه برای آن‌ها تنها یک فضای سرد فیزیکی محسوب نمی‌شود.

شهردار کرمان با تاکید بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دیگر سازمان‌های مرتبط با اتباع خارجی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های کارگری با کارایی بهتر و بیشتر اضافه کرد: شهرداری کرمان آماده ساخت و راه‌اندازی ایستگاه‌ها است.

شعرباف در مورد کودکان کار که برخی از آن‌ها از ساعت ۲۲:۰۰ تا ۷:۰۰ در سطح شهر مشاهده می‌شوند نیز گفت: گروه‌های اجراییات شهرداری از ساعت ۷:۰۰ تا ۲۲:۳۰ شب این کودکان را جمع‌آوری می‌کنند، اما برخی از آن‌ها ساعت ۲۲:۰۰ تا ۷:۰۰ فعالیت می‌کنند که در حال برنامه‌ریزی برای رصد و مدیریت آن‌ها در این ساعت‌ها نیز هستیم.

ساماندهی موفق اتباع خارجی نیازمند اقدامی همه جانبه است

روح‌الله خضری‌پور، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان نیز هدف از برگزاری این دیدار هم‌اندیشی میان شهرداری کرمان و امور اتباع استان را برنامه‌ریزی برای اقدامات مشترکی دانست که قرار است برای ساماندهی اتباع غیرمجاز، در شهر کرمان اجرا شود و بر لزوم همکاری بین امور اتباع بیگانه استان با شهرداری و دیگر مسئولان کرمان تاکید کرد.

وی افزود: برای ساماندهی موفق، به یک اقدام همه‌جانبه نیاز است و اگر همه مسئولان پای کار نباشند، اتفاق مطلوبی رقم نمی‌خورد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با اشاره به یک طرح در حال اجرا از سوی امور اتباع استان اظهار کرد: بر اساس این طرح اگر اتباع بیگانه عمل یا رفتاری برخلاف موارد قانونی کشور داشته باشند، ابتدا طی سه مرحله با آن‌ها با تذکر و جریمه برخورد می‌شود و در صورت توجه نکردن، طرد خواهند شد.

کد خبر 694229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.