طراحی و اجرای مسیرهای ویژه اتوبوس برای کاهش بار ترافیکی شهر ارومیه

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با توجه به شرایط موجود معابر شهری ارومیه نمی‌توانیم BRT را اجرا کنیم ولی مسیرهای ویژه اتوبوس، آمبولانس، آتش‌نشانی و پلیس در کل هسته شهر باید طراحی و اجرا شود.

مرتضی بهرام در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای رفع و کاهش بار ترافیکی شهر ارومیه، مسیرهای ویژه اتوبوس باید طراحی و اجرایی شود.‌

وی افزود: آن زمانی که ۸۵ درصد هزینه اتوبوس توسط دولت و وزارت کشور و ۱۵ درصد آن توسط شهرداری‌ها تأمین می‌شد متأسفانه ناوگان اتوبوسرانی ارومیه محروم مانده و حتی اتوبوس‌های موجود هم به بخش خصوصی واگذار شده که متأسفانه در بلندمدت به نفع هیچ‌کس نبوده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز ارومیه از نبود اتوبوس‌های نو و مدرن رنج می‌برد و همچنان با توجه به خرید دستگاه‌های جدید اتوبوس و نیز نوسازی اتوبوس‌های فرسوده، مشکل کمبود اتوبوس داریم.

بهرام تصریح کرد: شهرداری ارومیه ۳۷ دستگاه اتوبوس ملکی داشت که با خرید ۵۵ دستگاه که فقط تعداد کمی از آن‌ها تحویل شده مشکل حمل و نقل عمومی شهری پابرجاست.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود معابر شهری ارومیه، متأسفانه نمی‌توانیم BRT را اجرا کنیم ولی مسیرهای ویژه اتوبوس، آمبولانس، آتش‌نشانی و پلیس در کل هسته شهر باید طراحی و اجرا شود.

بهرام با انتقاد از نحوه برگزاری جشنواره‌ها در شهر ارومیه عنوان کرد: برگزاری هر جشنواره‌ای با هدف معرفی فرهنگ، سنن و محصولات یک شهر و با هدف جذب گردشگر انجام می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه تأکید کرد: در دو هفته گذشته، دو جشنواره در شهر ارومیه برگزار شده که شهرداری باید نحوه برگزاری، نحوه واگذاری به بخش خصوصی و هزینه و درآمد این جشنواره‌ها را به شورا گزارش دهد.

بهرام با اشاره به اینکه جشنواره‌ها می‌تواند در معرفی فرهنگ‌ها، سنت‌ها، تاریخ و هویت شهرها نقش مؤثری داشته باشد، گفت: باید در برگزاری این جشنواره‌ها دقت و نظارت کامل وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: انگور برند شهر ارومیه است و می‌تواند نقش مهمی در جذب توریست و گردشگر و معرفی فرهنگ و سنن شهر ایفا کند.

بهرام تصریح کرد: برای جشنواره گلاب کاشان تبلیغات وسیعی حتی از طریق شبکه‌های تلویزیونی انجام می‌شود و هزاران گردشگر را همه ساله به شهر کاشان جذب می‌کند، در حالی که جشنواره انگور ارومیه بخاطر سوءمدیریت سازمان‌های مربوطه به صورت شایسته برگزار نمی‌شود.

کد خبر 694175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.