نبود امکانات فرهنگی‌، ورزشی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی خانواده‌ها در ارومیه

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی که امروز خانواده‌ها با آن درگیر هستند نبود امکانات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای قشر جوان جامعه است.

ساسان ابراهیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز مردم از بار ترافیکی شهر ارومیه ناراضی هستند، لذا باید به فکر روان‌سازی و کاهش بار ترافیکی باشیم.

وی ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده حادثه تصادف اخیر در درون شهر ارومیه که منجر به جان باختن چهار تن از شهروندان شد، افزود: اگر بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی رانندگی سالم و صحیح و ایجاد مکان فرهنگی برای شاد نگه داشتن روحیه جوانان فراهم شود، امروز شاهد تصادفات ناگوار درون شهری نمی‌شویم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه امروز خودروسواری و کورس در خیابان‌های اصلی شهر برای جوانان یک تفریح شده است، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی که امروز خانواده‌ها با آن درگیر هستند نبود امکانات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای قشر جوان جامعه است.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: امروز یکی از موضوعات مهم شهری که نزدیک به ۲۵ سال بدون اقدام مانده موضوع اجرا و اتصال پل خیابان تعاون یک به تعاون دو است که متأسفانه بلاتکلیف مانده در حالی که می‌تواند نقش مؤثری در کاهش بار ترافیکی بلوار شهید باهنر، شهیدان آهن‌دوست، دیزج‌سیاوش و شهید بهشتی شهر ارومیه داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر طرح‌های ترافیکی اجرایی شود، می‌تواند در کاهش بار ترافیکی شهر مؤثر باشد.

ابراهیم‌زاده با انتقاد از نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی شهرداری ارومیه در سالیان گذشته با سهل‌انگاری و عدم پیگیری نیمه‌تمام مانده‌اند و مدیریت‌شهری با اتخاذ تدابیر لازم و اساسی به فکر حل این موضوع باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: تمامی پروژه‌هایی که تا به امروز به بهره برداری رسیده‌اند، به نوعی آبروی شهر ارومیه شده‌اند و حداقل به عنوان ویترینی برای سرمایه‌گذاران و گردشگران بوده‌اند.

ابراهیم‌زاده عنوان کرد: اداره سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌مردمی شهرداری به صورت سرپرستی، امور مربوط به این حوزه را با مشکل مواجه کرده چرا که در این سازمان رغبتی به جذب سرمایه‌گذار دیده نمی‌شود و شهردار ارومیه نسبت به انتخاب مدیرعامل این سازمان اقدام کند.

وی با اشاره به وجود املاک چند صد میلیاردی با مالکیت شهرداری ادامه داد: امروز با توجه به رکود اقتصادی جامعه این زمین‌ها می‌تواند در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی کمک حال شهرداری باشد.

ابراهیم‌زاده در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از شهردار ارومیه بابت بازگرداندن زمین ۱۲ هزار میلیارد ریالی خیابان آیت‌الله حسنی (ره) خاطرنشان کرد: از شهردار ارومیه و عوامل دخیل در بازگرداندن زمین ۱۲ هزار میلیارد ریالی خیابان آیت‌الله حسنی (ره) تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 694171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.