پیشگیری از مخاطرات در پاسخ به بحران‌های احتمالی در دستور کار مسئولان ورامین باشد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: پیشگیری از مخاطراتی مانند فرونشست و ارتقا سطح آمادگی خصوصاً در موضوع پاسخ به بحران احتمالی حادثه زلزله در دستور کار مسئولان ورامین باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی مهر، امروز_ یکشنبه شانزدهم مهرماه_ و در مراسم مانور شبیه‌سازی «لحظه صفر» مدیریت بحران با سناریوی زلزله شش ریشتری در ورامین اظهار کرد: این مانور رأس ساعت ۱۰ صبح و با فراخوان حادثه از سوی فرماندار ورامین مبنی بر وقوع حادثه زلزله در این شهرستان به دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان اعلام و با حضور به هنگام اعضا و رؤسای دستگاه‌ها نشست فوق‌العاده عملیات پاسخ به بحران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه موضوعات خشکسالی و افت بیش از حد سطح آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین از مهم‌ترین موارد مخاطرات در شهرستان ورامین است، افزود: در مانور امروز نیز به موضوع فرونشست زمین و رسیدگی و حضور مسئولان و نهادهای مربوطه در مواقع بروز حادثه در صحنه مورد سنجش قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه فرونشست زمین پیامدهایی همچون زوال آبخوان‌ها، کاهش عمر مفید منابع آبی، از بین رفتن عرصه طبیعی و زمین‌های کشاورزی، کاهش عمر مفید ساختمان‌های مسکونی و به خطر انداختن تأسیسات استراتژیک و زیربنایی و ایجاد فروچاله‌ها را به همراه خواهد داشت، گفت: تاکید مدیریت بحران در این زمینه اقدامات پیشگیرانه است.

وی توجه به آمادگی و پیشگیری از وقوع بحران‌ها را از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: در قانون مدیریت بحران به این نکات تاکید شده است.

یزدی مهر خاطرنشان کرد: رصد گسل‌های استان تهران خصوصاً زلزله‌های اخیر «جوادآباد» همواره از سوی دستگاه‌های مربوطه رصد می‌شود تا با بهره‌ مندی از دانش‌های نوین بتوانیم با ارتقا سطح آمادگی میزان خسارات احتمالی را کاهش دهیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران تصریح کرد: باید تدابیر لازم برای رخداد هر حادثه احتمالی و میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی مبنی بر تأمین امکانات و آموزش نیروها اندیشیده شود تا در مواجهه با بحران‌ها عملکرد مناسب و سریعی داشته باشیم چرا که مهم‌ترین اقدام، خدمت به مردم است.

وی گفت: روند برگزاری مانور شبیه‌سازی «لحظه صفر» مدیریت بحران با سناریوی زلزله شش ریشتری در ورامین را مناسب ارزیابی کرد.

کد خبر 694153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.