پیش‌بینی برداشت ۵۰ هزار تن وش پنبه در مغان

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید ۵۰ هزار تن وش پنبه در منطقه مغان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، نوبخت اژدری امروز- یکشنبه شانزدهم مهرماه- در جلسه هماهنگی با تعاون روستایی با موضوع خرید پنبه در اردبیل اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پارس‌آباد و بیله‌سوار به زیر کشت پنبه رفته که برداشت آن از اواخر این ماه شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: با برداشت محصول پنبه پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۵۰ هزار تن وش از کشاورزان خریداری و نسبت به ارائه آن به کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی اقدام شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد قیمت تضمینی خرید پنبه نیز گفت: قیمت تضمینی خرید پنبه ۲۸۰ هزار ریال اعلام شده و کشاورزان می‌توانند با تحویل محصول بر اساس نرخ تضمینی بهای آن را دریافت کنند.

اژدری افزود: کشاورزان باید به صورت مکانیزه عملیات برداشت را انجام دهند تا در فروش محصول شاهد افت کیفیت و ارزش ریالی محصول نباشند.

وی به تجربه سال قبل در خرید این محصول و سرعت پرداخت مطالبات پنبه‌کاران اشاره کرد و ادامه داد: رقابت خوبی بین بازار آزاد و خرید تضمینی محصول انجام می‌شود تا ما بتوانیم دغدغه تولیدکنندگان را در این بخش از بین ببریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال اخیر شاهد توسعه کشت پنبه در مناطق شمالی استان بودیم که برداشت صحیح و کیفی پنبه یکی از رویکردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت بهبود تولیدات گیاهی است.


ابوالفضل دشتبانی، مدیر تعاون روستایی استان اردبیل با اشاره به پرداخت مطالبات پنبه کاران در سال گذشته، گفت: خرید پنبه با ابلاغ سازمان مرکزی توسط مباشر و کارخانجات پنبه پاک کنی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: تحویل محصول استحصال شده و محلوج آن به تعاون روستایی مورد توجه قرار می‌گیرد و در این زمینه دغدغه‌ها و مشکلات نیز رفع خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل
اضافه کرد: برای حمایت از پنبه‌کاران از کارخانجات خواسته‌ایم تا در اسرع وقت نسبت به تسویه ۲ تا سه درصدی مانده مطالبات سال قبل پنبه‌کاران نیز اقدام کنند تا دغدغه و مشکلی در این حوزه وجود نداشته باشد.

دشتبانی گفت: کشاورزان پنبه کار پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز و گرمی باید در برداشت محصول اصول و قواعد درست را رعایت کرده و به افزایش درآمد خود و اقتصادی بودن محصول کمک کنند.

منبع تسنیم

کد خبر 694145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.