سبک ازدواج آسان در جامعه ایران اسلامی ترویج و گسترش یابد

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: سبک زندگی و ازدواج آسان در جامعه ایران اسلامی ترویج و گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر یکشنبه _ ۱۶ مهرماه در مراسم جشن وصال و اهدا ۵۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان استان کرمانشاه که با حضور دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و جمعی از مسئولان استانی در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: شرع مقدّس اسلام به ازدواج عنایت و تأکید فوق العاده‌ای دارد بطوری که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «هیچ چیزی نزد خداوند محبوب‌تر از ازدواج نیست».

وی خطاب زوج‌های جوان با اشاره به وجود سختی‌ها و مشکلات زندگی، افزود: قرآن کریم محبت و مودت را از اساس کار می‌داند لذا صمیمیت و محبت بین زوجین مهم‌تر از مادیات است.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: ممکن است در زندگی مشترک بین زوجین اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشته باشد اما آنچه یک زندگی را موفق و پایدار می‌کند محبت و مودت همراه با مدیریت ۲ طرف است.

علما بر رواج سبک ازدواج آسان در جامعه تاکید کرد و گفت: زوج‌های جوان از چشم و هم چشمی و مقایسه زندگی خود با دیگران پرهیز کنند چرا که این امر ناپسند مانع خوشبختی و سعادت آنها در زندگی مشترک می‌شود.

وی با تاکید بر تسهیل امر ازدواج جوانان به یکی از خصوصیات اخلاقی حاج قاسم اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در مراسم خواستگاری اهتمام خاصی به آسان گرفتن امر ازدواج داشتند و در همان جلسه همه کارهای ازدواج را تمام می‌کرد.

علما با تبریک پیروزی مردم مظلوم فلسطین بر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ زمانی که عمر اسرائیل به ۱۴ سال نمی‌رسید در سخنرانی‌هایش نابودی اسرائیل را متذکر شد و امروز می‌بینیم ابهت اسرائیل در طوفان الاقصی شکسته شد.

گفتنی است، در این مراسم خطبه عقد ۲ زوج جوان ۲ قلوه توسط آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان جاری شد.

کد خبر 694144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.