تخصیص ۶۸ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های آب و خاک بخش کشاورزی لرستان

استاندار لرستان گفت: در قالب تفاهم‌نامه‌ی محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف محرومیت‌زدایی در بخش کشاورزی، ۶۸ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آب و خاک بخش کشاورزی لرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا، فرهاد زیویار اظهار کرد: این اعتبار در قالب تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هدف محرومیت‌زدایی در بخش کشاورزی استان اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۳۰ درصد اعتبارات این طرح توسط قرارگاه امام‌حسن مجتبی و ۷۰ درصد قرارداد نیز از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی و منابع در اختیار شورای برنامه‌ریزی شامل بودجه عمومی و سایر منابع حاصل از مولدسازی، تأمین می‌شود.

استاندار لرستان انعقاد این تفاهم‌نامه را در راستای گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی، دستیابی به امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری و حفظ منابع آب‌وخاک در بخش کشاورزی و توانمندسازی اقتصادی لرستان دانست و خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه جهت استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی و با هدف ایجاد رشد و توسعه پایدار عمرانی، اقتصادی و اجتماعی استان منعقد شده‌است.

زیویار تصریح کرد: این مبلغ به سه‌بخش بازسازی و نوسازی قنوات، انتقال آب با لوله و احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری و همچنین طرح‌های کوچک تأمین آب اعم از استخرهای تنظیم آب، آب‌بندان، ایستگاه‌های پمپاژ و … اختصاص خواهد یافت.

وی بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه، با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان طی سه‌سال عملیاتی خواهند شد که با اجرای این طرح پنج هزار کیلومتر از کانال‌های آب‌بر سنتی، بتنی می‌شوند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت قنات‌ها اشاره و تاکید کرد: در استان لرستان یک هزار و ۷۶۰ رشته قنات با حجم تخلیه آب سالیانه ۶۲ میلیون مترمکعب وجود دارد.

زیویار ادامه داد: قنات‌ها به دلیل پایداری تأمین منابع آب، کیفیت و پاک بودن آب از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تأثیر مهمی در زندگی روستایی و عشایری و همچنین حفظ جوامع روستایی استان دارند.

منبع روابط عمومی استانداری لرستان

کد خبر 694143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.