تابلو بورس امروز ۱۶ مهرماه / ریزش سهمگین بازار سهام

شرایط سیاسی حاکم بر منطقه، دلار تلگرامی را تا مرز ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان بالا برده که این رشد در چند ماه اخیر بی‌سابقه بوده است و به نظر می‌رسد موقت باشد و با بازگشت به شرایط عادی همه‌چیز به شرایط تعادلی برخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته بازار بورس شاهد ریزش ۱۶ هزار واحدی بود و امروز ریزش سنگینی در بورس اتفاق افتاد، پس از چند ماه روند اصلاحی، ریزش بیش از ۵۰ هزار واحدی دور از تصور بود، شرایط سیاسی حاکم بر منطقه، دلار تلگرامی را تا مرز ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان بالابرده که این رشد در چند ماه اخیر بی سابقه بوده است و به نظر می‌رسد موقتی باشد، با بازگشت به شرایط عادی همه چیز به شرایط تعادلی بر خواهد گشت.

بازار امروز شاهد ریزش ۵۲ هزار واحدی بود و به سطح دو میلیون رسید، در صورت از دست رفتن سطح دو میلیون در بازار فرد مجدد کار برای بازار بورس سخت‌تر خواهد شد، ارزش معاملات بازار برابر پنج هزار ۳۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات برابر با نه میلیارد ۵۱ میلیون برگه سهم بود، در بازار امروز نمادهای «فولاد»، «فارس»، «شپنا»، «شستا»، «پارسان»، «شبندر» و «رمپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر بازار بورس داشتند.

در بازار فرابورس شاهد ریزش ۶۵۹ واحدی بودم و شاخص کل فرابورس با افت ۲۵ هزار واحدی به سطح ۶۵۹ واحد رسید ارزش معاملات بازار فرابورس در سطح ۲۵ همت حجم برابر با چهار میلیارد برگه سهم بود.

جریمه ۱۰ میلیون تا ۱ میلیاردی برای متخلفان بورسی

مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس گفت: در صورت احراز وقوع تخلف بورسی برای متخلفان، جریمه نقدی ۱۰ میلیون تا یک میلیارد تومان تعیین شده است. متخلفانی که از پرداخت جریمه نقدی امتناع کنند، با مجازات ممنوع‌الخروجی، انسداد و توقیف و فروش دارایی‌ها از طریق مزایده مواجه می‌شوند.

در حال حاضر برنامه جدیدی برای عرضه خودروی جدید در بورس کالا نداریم

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به سیاست کلی در حاکمیت مبنی بر کنترل التهاب در عرضه خودرو، عرضه در بورس کالا انجام شد. اما در حال حاضر درخواستی برای عرضه در بورس کالا وجود ندارد. بنابراین این موضوع به شرکت‌های خودروساز واگذار شده است. برنامه شورای رقابت و دستورالعمل روند تعیین قیمت خودرو با همان فرمول پیش می‌رود تا زیان خودروسازان بیشتر نشود.

تغییرات بازار

تابلو بورس امروز ۱۶ مهرماه / ریزش سهمگین بازار سهام

نقشه بازار

تابلو بورس امروز ۱۶ مهرماه / ریزش سهمگین بازار سهام

کد خبر 694088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.