رشد ۶۱ درصدی صادرات کالاهای اظهاری در گمرک خسروی

مدیرکل گمرکات کرمانشاه از رشد ۶۱ درصدی صادرات کالاهای اظهاری در گمرک خسروی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر عباس‌زاده امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات کالا در ۶ ماه گذشته از مرز خسروی، اظهار کرد: در این مدت ۲۴۴ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۶۲۱ دلار کالای صادراتی به وزن ۶۰۴ هزار و ۴۸۳ تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: مجموع میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۶۱ درصدی و از حیث وزن افزایش ۷۳ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی، تصریح کرد: این کالاها شامل کلینکر سیمان، سنگ‌آهن، کاشی، سنگ مرمریت، محصولات پلاستیکی، ظروف یک بار مصرف و میوه و تره‌بار است.

عباس‌زاده با اشاره به میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به خارج از کشور ارسال شده است، تاکید کرد: ۱۳۱ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۰۶ دلار کالا به وزن ۳۳۴ هزار و ۶۴ تن بوده است.

وی گفت: بیشتر کالاهای صادراتی عبوری از گمرک خسروی شامل کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و لبنیات است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: مجموع حجم کالاهای گمرکاتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی طی شش ماهه نخست سال جاری ۳۷۵ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۲۸ دلار به وزن ۹۳۸ هزار و ۵۴۷ تن برآورد شده است.

کد خبر 694077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.