خرید تجهیزات چشم پزشکی

امروزه با پیشرفت علم و پدید آمدن تجهیزات چشم ‌پزشکی نوین، تشخیص و درمان مشکلات بیماران بسیار آسان و بهینه شده‌است، زیرا چشم یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اندام‌های بدن است که باید مداوم مورد بررسی قرار بگیرد.

جهت راه‌اندازی یک مطب، خرید تجهیزات چشم پزشکی مانند اسلیت لمپ، اتورفرکتوکراتومتر، لنزومتر و ده‌ها وسیله‌ی کاربردی دیگر موردنیاز است که از اهمیت بالایی برخوردارند، اما نکته مهم‌تر، خرید دستگاه‌های اورجینال از یک جای مطمئن است. علاوه‌بر بودجه جهت مجهز کردن مطب چشم‌پزشکی، باید به هزینه‌های ابزار و وسایل هم توجه داشت، زیرا تک‌تک این قطعات پراهمیت، معمولاً با قیمت بالا خریداری می‌شوند. در ادامه‌ی این مقاله، جهت بررسی انواع ابزار و وسایل موردنیاز برای راه‌اندازی و مجهز کردن مطب چشم‌پزشکی با ما همراه باشید.

خرید ابزار و تجهیزات چشم پزشکی

اگر تابه‌حال به مطب چشم پزشکی مراجعه کرده باشید، احتمالاً برخی دستگاه‌ها را از نزدیک مشاهده کرده‌اید و با عملکرد هریک آشنایی دارید. برای راه‌اندازی یک مطب چشم پزشکی، اولین اقدام مجهز کردن و خرید وسایل لازم است تا پزشک بتواند به‌راحتی مشکلات مراجعه‌کنندگان را تشخیص و فرایند درمان را آغاز کند. جهت خرید تجهیزات چشم پزشکی بهتر است برای اطمینان در کنار پزشک، حتماً یک مهندس پزشکی که با ابزار مختلف آشنایی دارد نیز وجود داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی تجهیزات چشم پزشکی که وجود آن‌ها در مطب ضروری است خواهیم پرداخت:

اسلیت لمپ

این دستگاه درواقع یکی از مهم‌ترین ابزارها جهت کنترل و معاینه‌ی چشم است و طراحی آن به‌گونه‌ای است که صورت را دقیقاً در مقابل دستگاه قرار می‌دهد. در این حالت چشم‌ها روبه‌روی لوله‌ی استپ و پیشانی روی قسمت پایینی قرار می‌گیرد. سپس پزشک به‌راحتی به معاینه چشم‌ها پرداخته و مشکل را بررسی می‌کند.

اتورفرکتوکراتومتر

اتورفرکتوکراتومتر نیز دستگاه مهمی است که به‌وسیله‌ی آن، درصد خطای چشمی، مانند دوربینی، نزدیک‌بینی، دوبینی و مواردی از این قبیل تشخیص داده می‌شود. هنگام خرید تجهیزات چشم پزشکی، از این وسیله‌ی کاربردی نباید غافل شد.

لنزومتر دستی

هنگام خرید تجهیزات چشم پزشکی، توجه به لنزومتر دستی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این دستگاه در بسیاری از عینک‌سازی‌ها و مطب‌های چشم‌پزشکی جهت سنجیدن عملکرد چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر، این وسیله از قطعات بسیار ریزی تشکیل شده‌است که از آن در جهت سنجش عدسی چشم استفاده می‌شود.

خرید تجهیزات چشم پزشکی

بیومتری- پاکیمتری

برای محاسبه‌ی ضخامت قرنیه، اندازه‌گیری طول قدامی- خلفی چشم، ضخامت عدسی چشم و محاسبه‌ی قدرت عدسی‌های داخل چشم، از این دستگاه استفاده می‌شود. شایان ذکر است که برای انجام عمل آب‌مروارید، حتماً باید چشم با ابزار بیومتری- پاکیمتری مورد معاینه و سنجش قرار بگیرد.

افتالمسکوپ- متین اسکوپ

برای تعین سلامت رتین و محفظه‌ی ویتروس از این دستگاه استفاده می‌شود. پزشک در کلیه‌ی بیمارانی که به‌دلیل بیماری‌های چشمی دچار سردردهای ناگهانی می‌شوند، با استفاده از این دستگاه، به بررسی و معاینه‌ی چشم می‌پردازد. در کنار این دستگاه، ابزار دیگری به نام پریمتری نیز وجود دارد که میدان بینایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

تونومتر

تونومترها انواع مختلفی دارند که هرکدام با هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از مهم‌ترین ابزارها هنگام خرید تجهیزات چشم پزشکی محسوب می‌شوند. تونومتر شیوتز قرنیه‌ی چشم را مورد بررسی قرار می‌دهد و میزان فشار چشم را به‌خصوص در بیماران دچار آب‌سیاه چشمی، مورد اندازه‌گیری قرار می‌دهد. تونومتر تماسی نیز نوعی دستگاه اندازه‌گیری فشار چشم است که عملکرد آن کمی متفاوت‌تر از نوع اول است.

چارت پروژکتور

وسیله‌ای که برای نمایش تصاویر و تست‌های بینایی بر روی پرده یا دیوار در مطب چشم پزشکی تعبیه می‌شود، چارت پروژکتور نام دارد. از این وسیله در سنجش میزان دید، بررسی دید، دوبینی و اندازه‌گیری تیزبینی چشم نیز استفاده می‌شود.

فیکوویترکتومی

فیکوویترکتومی وسیله‌ای است که در عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در حین عمل، تصاویر رادیوگرافی از چشم تهیه کرده و در اختیار پزشک قرار می‌دهد تا میزان دقت در هنگام عمل بالا رود.

میکروسکوپ جراحی چشم

همان‌طورکه از نام این وسیله پیدا است، برای بزرگ‌نمایی اجزای داخلی چشم به هنگام جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا پزشک با استفاده از آن بتواند به‌راحتی عیوب چشم را تشخیص داده و دقیق‌تر جراحی را ادامه دهد. معمولاً در کلیه‌ی عمل‌ها از قبیل آب‌مروارید و آب سیاه، از این وسیله استفاده‌ی بسیار می‌شود، پس هنگام خرید تجهیزات چشم پزشکی باید به آن توجه‌ی خاصی شود.

اتو رفراکتومتر

جهت تشخیص عیوب انکساری و آستیگماتیسم از این ابزار پیشرفته استفاده می‌شود. علاوه‌بر آن اتو رفراکتومتر می‌تواند سطح بینایی و انواع عیوب مربوط به دید را مورد بررسی قرار دهد.

توپوگرافی

توپوگرافی یک وسیله جهت بررسی قدرت و شکل قرنیه است؛ به‌طوری‌که با استفاده از آن، توان قدرت انکساری قرنیه، وجود و مقدار آستیگماتیسم و محور آن بررسی می‌شود. این دستگاه با تاباندن حلقه‌های نورانی بر سطح قرنیه، کلیه‌ی مشکلات را بر صفحه‌ی کامپیوتر نمایان می‌کند.

خرید تجهیزات چشم پزشکی کارکرده

خرید تجهیزات چشم پزشکی کارکرده یا دست دوم، محصولاتی هستند که برای بار دوم خریداری می‌شوند. پس باید در انتخاب آن‌ها نهایت دقت را اعمال کرد. در این راستا توجه به شرکت یا مرکزی که قرار است وسایل از آن خریداری شوند بسیار مهم است. چنانچه شرکت مدنظر از هر لحاظ معتبر باشد، خریدار دیگر نگرانی نداشته و می‌تواند محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب‌تر خریداری و در مطب خود قرار دهد، زیرا قیمت تجهیزات چشم پزشکی بالا بوده و برخی افراد توان خرید کلیه‌ی وسایل را به‌صورت آکبند ندارند.

فروش تجهیزات چشم پزشکی کارکرده قوانین مخصوص به خود را دارد؛ به‌طوری‌که فروشندگان با تضمین کالا و قرار دادن وقت جهت تست کالای دست دوم توسط خریدار، او را از سلامت محصول موردنظر مطمئن می‌کنند. آن‌ها گاهی با برگزاری نمایشگاه تجهیزات چشم پزشکی، کلیه‌ی محصولات خود را به نمایش گذاشته و بعد از مشاوره دادن به افراد، وسایل را به فروش می‌رسانند.

مدیکال مانا / نمایشگاه تجهیزات چشم پزشکی

«مدیکال مانا» ارائه‌دهنده‌ی بهترین برندهای تجهیزات چشم پزشکی نو و کارکرده در کشور است که محصولات خود را با ضمانت کیفیت، اصالت کالا، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، به‌دست مشتریان می‌رساند. هدف اصلی این شرکت برقراری رفاه و حس رضایت برای مشتریان بوده و در همین راستا کلیه‌ی محصولات خود را با شرایط عالی به خریداران عرضه می‌کند. همچنین این شرکت نخستین شو روم یا نمایشگاه فروش تجهیزات چشم پزشکی را در تهران و ایران دارد و به همین دلیل بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌است.

یکی از خدمات مهمی که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد، اعمال تخفیف و فروش اقساطی تجهیزات چشم پزشکی است که بسیار مورد استقبال واقع شده‌است. کارشناسان و مشاوران حاضر در این شرکت، آماده‌ی هرگونه مشاوره و تبادل اطلاعات درزمینه‌ی خرید تجهیزات چشم پزشکی هستند. برای برقراری ارتباط با آن‌ها می‌توانید به آدرس اینترنتی مدیکال مانا مراجعه کرده و ضمن دریافت مشاوره‌ی رایگان، کلیه‌ی محصولات، ویژگی و قیمت‌های هریک را بررسی و سپس خرید خود را نهایی کنید.

خرید تجهیزات چشم پزشکی

مطب چشم پزشکی

جهت راه‌اندازی یک مطب چشم پزشکی، باید ابتدا کلیه‌ی تجهیزات مربوطه را از یک مکان معتبر خریداری کرد، زیرا مهم‌ترین قدم برای شروع یک مسیر پرموفقیت، تلاش برای جذب رضایت مشتریان است. تجهیزات چشم پزشکی طیف وسیعی از رشته‌ی مهندسی پزشکی را دربر می‌گیرد که باید با مشاوره گرفتن از کارشناسان مربوطه، بهترین ابزار را انتخاب و خریداری کرد.

در این مقاله سعی بر آن بود که ضمن بررسی تجهیزات لازم برای داشتن یک مطب مفید و کارآمد، کلیه‌ی اطلاعات مهم در ارتباط با این وسایل و چگونگی خرید تجهیزات چشم پزشکی نو و کارکرده را بررسی و ارائه کنیم تا بتوانید در صورت نیاز، از آن‌ها بهره بگیرید.

کد خبر 694070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.