هوشمندسازی پایتخت اسکاتلند سرعت گرفت

فراگیری دیجیتالی و بهبود کیفیت هوا مهم‌ترین پروژه‌های ارائه شده در هوشمندسازی ادینبرو، پایتخت اسکاتلند، به‌شمار می‌رود که مرحله اول آن به‌تازگی با موفقیت به پایان رسید؛ پروژه‌های هوشمندسازی این شهر از دیجیتالی کردن سطل‌های زباله تا مدیریت ترافیک هوشمند توانسته زودتر از موعد مورد نظر به پایان برسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایان موفقیت‌آمیز مرحله اول هوشمندسازی ادینبرو به مدیران کمک خواهد کرد خدمات شهری را با کیفیت بالاتر در اختیار شهروندان قرار دهند که این امر به سهم خود افزایش رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت. گزارش‌ها حاکی از آن است که طرح‌های ارائه شده در مرحله اول هوشمندسازی شهری حتی پیش از تکمیل نهایی نیز به بهبود قابل‌توجه فراگیری اجتماعی شهروندان منجر شده بود.

پروژه‌های شهر هوشمند

پروژه‌های شهر هوشمند ادینبرو نصب ۱۱ هزار سنسور دیجیتالی را در سطل زباله‌های سراسر شهر در بر گرفته است. به دنبال این اقدام قابلیت تخلیه این سطل‌ها پیش از سرریز شدن آن‌ها فراهم خواهد آمد که این امر به سهم خود در کاهش آلودگی شهر نقش مهمی ایفا خواهد کرد. مدیران ادعا کرده‌اند که در مرحله اول موفق به نصب ۵۰۰ سنسور نیز در ۵۰۰ دارایی شهری شده و توانسته‌اند نرخ رطوبت را در مناطق مختلف پایتخت اسکاتلند ردیابی و با اعمال اقدامات مناسب، محیط‌هایی سالم‌تر را ایجاد کنند.

علاوه بر این، در اوایل سال ۲۰۲۳ اقداماتی برای کاهش شکاف دیجیتالی میان شهروندان در پایتخت اسکاتلند اجرا شد که به دنبال آن قابلیت دسترسی به یادگیری دیجیتالی برای تمام دانش‌آموزان و دانشجویان مدارس و مراکز آموزشی افزایش یافته است. این رویکرد در ۲۳ مدرسه راهنمایی، ۹۰ دبستان، ۱۱ مرکز آموزشی ویژه و ۱۰۲ مرکز آموزشی سالانه اجرا شد و تحویل ۴۴ هزار وسیله دیجیتالی را به دانش‌آموزان، کارکنان و دانشجویان به دنبال داشت. این روزها تمام دانش‌آموزان سراسر شهر دارای وسایل الکترونیکی شخصی هستند و این امر نرخ شکاف دیجیتالی ادینبرو را به حداقل رسانده است.

جایگزینی یک مرکز کنترل قدیمی که بیش از این برای ارائه خدمات امروزی شهر مناسب نبود با یک مرکز هوشمند جدید با قابلیت دریافت داده‌های زمان واقعی در تمام شبانه‌روز، از دیگر تدابیر هوشمندسازی مدیران شهر محسوب می‌شود که اجرای آن آغاز شده و قرار است بهبود جریان ترافیک، زیرساخت‌های حمل‌ونقل و طراحی شهری را در پی داشته باشد، ضمن این‌که در به حداقل رساندن نرخ انتشار گازهای آلاینده نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

هوشمندسازی پایتخت اسکاتلند سرعت گرفت

کد خبر 694029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.