ثمره زحمات جامعه شطرنج در هانگژو به بار نشست

رئیس هیئت شطرنج اصفهان گفت: سال‌ها است که زحمات زیادی برای این ورزش کشیده شده است و افراد بسیاری به توسعه کمی و کیفی شطرنج کمک کرده‌اند، در نهایت ثمره این زحمات به بار نشست و ملی‌پوشان کشور صاحب مدال طلای این مسابقات شدند.

علی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره کسب مدال طلای شطرنج تیم ملی ایران در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: این اتفاق خوب و فرخنده را که پس از سال‌ها تلاش به‌دست آمده است، به بازیکنان تیم ملی و جامعه شطرنج کشور تبریک می‌گویم.

وی افزود: سال‌ها است که زحمات زیادی برای این ورزش کشیده شده است و افراد بسیاری به توسعه کمی و کیفی شطرنج کمک کرده‌اند، البته نباید از زحمات سرپرست فدراسیون آقای عظیمی گذشت که در نهایت ثمره این زحمات به بار نشست و ملی‌پوشان کشور صاحب مدال طلای این مسابقات شدند.

رئیس هیئت شطرنج اصفهان ادامه داد: اگر اکنون شطرنج ایران در چنین جایگاهی قرار دارد، به‌واسطه افرادی است که از ابتدا تا امروز برای این ورزش در هر پست و مقامی تلاش و کار کرده‌اند و این مهم به‌راحتی به دست نیامده است، پله‌های پیشرفت یکی‌یکی طی شده است که اکنون در این جایگاه هستیم در واقع قهرمانان فعلی بر شانه‌های قهرمان‌های پیشین ایستاده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: قهرمانی امروز ما در بازی‌های آسیایی هانگژو به دلیل این است که کسانی مثل یوسف صفوت، خسرو هرندی و احسان قائم‌مقامی یا دیگر اساتید در این عرصه حضور داشتند و باعث ارتقای شطرنج شدند. همین‌طور افرادی چون کامبوزیا، مداحی، پهلوان‌زاده و تأمینی و دیگران که زحمات بسیاری را متحمل شدند تا شطرنج ایران به این جایگاه رسیده است.

شجاعی تأکید کرد: باید از این‌دستاورد بزرگ و خوب محافظت کرد و راه حفاظت از آن بها دادن و حمایت مالی از شطرنج‌بازان کشور است و باید شرایطی را برای این قهرمانان فراهم کنند که آن‌ها بدون دغدغه معیشت صرفاً تمرکز خود را معطوف به شطرنج کنند.

وی تصریح کرد: اطمینان دارم اگر حمایت‌های لازم از بازیکنان این ورزش شود و بازیکنان دغدغه‌ای جز شطرنج نداشته باشند، به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهند کرد.

کد خبر 693984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.