پرداخت تسهیلات ناباروری در قانون بودجه کشور لحاظ شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: لازم است در بودجه سال آینده کشور، تبصره‌ای در خصوص پرداخت تسهیلات ناباروری گنجانده شود و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رمضانی، امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت را در استان برگزار می‌کنیم، اما به نظر می‌رسد اعضای کارگروه هنوز اهمیت موضوع را درک نکرده است و نسبت به آن دردمند و دغدغه‌مند نیستند.

وی با تاکید بر اینکه ذهنیت ما باید نسبت به مسائل حوزه جوانی جمعیت تغییر کند، افزود: بسیاری از ما هنوز قانون جوانی جمعیت را نخوانده‌ایم و فضای شهری و رسانه‌های ما نیز قرینه‌ای با بحث جوانی جمعیت ندارد و اهمیت موضوع هنوز شکل نگرفته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان ادامه داد: هر دستگاهی طبق قانون مصوب کشور، باید به وظیفه خود در مورد بحث جوانی جمعیت عمل کند، چون تا ۲۰ سال آینده از لحاظ جمعیت سالمندی و آسیب‌های روانشناختی و رفتاری با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: لازم است که در بودجه سال آینده کشور تبصره‌ای در خصوص پرداخت تسهیلات ناباروری گنجانده شود که از نمایندگان مجلس می‌خواهیم در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

رمضانی با بیان اینکه هنوز جامعه آماری ناباروران در استان کردستان تهیه نشده است، گفت: ما هنوز بر جامعه هدف خود در استان اشرافیت لازم را نداریم؛ باید همه دستگاه‌ها در این زمینه پای کار بیایند و فعالیت داشته باشند.

پرداخت تسهیلات ناباروری در قانون بودجه کشور لحاظ شود

رشد پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در کردستان

علی اشرف‌یوسفی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان و رئیس اداره امور شعب بانک ملی در کردستان نیز تاکید کرد: تا پایان شهریورماه امسال یهزار و ۴۹۵ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ سه هزار و ۱۹ میلیارد ریال و دو هزار و ۷۳۶ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به مبلغ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال، توسط بانک ملی در استان پرداخت شده است.

وی افزود: در مجموع چهار هزار و ۲۳۱ مورد تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به مبلغ چهار هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال توسط بانک ملی در استان کردستان تا پایان شهریورماه امسال پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان ادامه داد: ۹ هزار و ۸۳۰ فقره وام ازدواج نیز امسال تاکنون در استان کردستان پرداخت شده است که تا پایان شهریورماه ۹ هزار و ۳۲۰ فقره بود و پانزدهم مهرماه سال جاری، ۵۱۰ فقره افزایش داشتیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی جوانی جمعیت امسال در استان کردستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که بانک‌های ملت، ملی و تجارت به ترتیب بیشترین میزان پرداخت تسهیلات را داشته‌اند.

پرداخت تسهیلات ناباروری در قانون بودجه کشور لحاظ شود

اهدای زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به مشمولان کردستانی

در ادامه امیرحسین جمشیدی، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: دو مرحله واگذاری زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت تاکنون در استان کردستان صورت گرفته است که در مرحله اول در عید قربان تا غدیر ۱۱۰ قطعه زمین به ۱۹۰ خانواده استان اهدا شد.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم که هفته گذشته قرعه‌کشی آن انجام شد، ۱۶۴ قطعه زمین به ۲۵۲ خانواده اهدا شد که مراحل انعقاد قرارداد و واگذاری زمین در آینده انجام خواهد شد.

ضرورت راه‌اندازی شعبه پژوهشکده رویان در کردستان

اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان نیز تاکید کرد: پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی در خصوص مباحث ناباروری یکی از نهادهای موفق کشور است که لازم است یک شعبه این پژوهشکده نیز در استان کردستان راه‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: دوران طلایی باروری باید در جامعه دانشگاهی و مدارس ما اطلاع‌رسانی شود و آینده‌سازان کشور در این خصوص آموزش‌های لازم را ببینند.

کد خبر 693971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.