مزایده بزرگ خودروهای سواری برگزار می‌شود

سازمان اموال تملیکی اعلام کرد: سه مزایده بزرگ برای فروش خودروهای سواری، ماشین‌آلات صنعتی و راهسازی و کالاهای دیگر به‌زودی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدعبدالمجید اجتهادی اظهار کرد: تعداد زیادی از خودروهای متروکه گمرکی، پیش از این به دلیل بعضی محدودیت‌ها، قابلیت ترخیص نداشتند، اما در قانون بودجه ۱۴۰۲ تکلیف و ظرفیتی برای سازمان اموال تملکی ایجاد شده است تا خودروها هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از گمرک شهید باهنر و شهید رجایی، افزود: ایشان دستور ترخیص ۴۳ دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل شهری، تعدادی از ماشین‌آلات معدنی، ماشین‌های راه‌سازی و خودروهای سواری که مجوزهای لازم از جمله استاندارد را کسب کرده‌اند، صادر کرد.

مدیرعامل جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی گفت: مزایده خودرو، ماشین‌آلات راه‌سازی، معدنی و سایر کالاها در استان هرمزگان از بیستم تا بیست‌وپنجم مهرماه برای بازدید و سی‌ام مهر با مراجعه به سامانه ستاد الکترونیک دولت برگزار خواهد شد که همه مردم در سراسر کشور می‌توانند در آن شرکت کنند.

اجتهادی اضافه کرد: مزایده دوم را با بازدید و ارائه پیشنهاد برای خودروها از بیست‌وچهارم تا بیست‌ونهم مهرماه در همه استان‌ها اعلام کرد که سوم آبان‌ماه رمزگشایی و اعلام برنده خواهد داشت.

وی ادامه داد: مزایده دیگری نیز از هجدهم تا بیست‌وسوم مهرماه با ارائه پیشنهاد و بازدید برگزارخواهد شد که بیست‌ونهم مهر رمزگشایی و برنده اعلام خواهد شد.

مدیرعامل جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی با تاکید بر اینکه کالاهای متروکه، قابل استفاده است و استانداردهای لازم را از نظر محیط زیستی دارد، اضافه کرد: بعضی از کالاها نیز که قاچاق بوده است و به دلایل مختلف از جمله حمایت از تولید قابلیت عرضه در کشور را ندارد، به شرط صادرات به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات لازم‌الاجرا، امکان تهاتر بین دو طرف در این مزایده وجود ندارد و صاحبان کالاهای متروکه در صورت برنده شدن در مزایده باید کل بها را ابتدا به حساب خزانه دولت واریز کنند تا نقل و انتقالات بعدی صورت بگیرد.

کد خبر 693941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.