رفع مشکلات شهر نیازمند مشارکت مردم است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات شهر باید با مردم در میان گذاشته شود، چرا که مردم مرتب تمام این مشکلات را حس می‌کنند، بنابراینباید به راه‌حل‌ها پرداخته شود و وظیفه شورا و شهرداری این است که حداکثر تلاش برای رفع این مشکلات را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در صدوهشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امروز طرحی که پیرامون روز تهران و ثبت آن در تقویم کشور داریم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که البته از روز جمعه معاونت اجتماعی برنامه‌هایی را در خصوص روز تهران آماده کرده و در حال اجرا است، اما موضوع گنجانده شدن این روز در تقویم کشور امروز در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی اعضا قرار می‌گیرد که اگر این کار انجام شود موفقیت خوبی برای مدیریت شهری خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه روز تهران کمرنگ نشده است، افزود: از روز جمعه این برنامه‌ها آغاز شده است، بنابراین در دوره گذشته حرکت‌های خوبی در این حوزه مشاهده نشد، اما امسال برای قرار دادن این روز در تقویم کشور طرحی آماده شده، برای اولین بار فرمانداری تهران برای این موضوع مشارکت دارد و اقدامات ویژه‌ای انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات شهر باید با مردم در میان گذاشته شود، چراکه مردم مرتب تمام این مشکلات را حس می‌کنند، بنابراین باید به راه‌حل‌ها پرداخته شود و وظیفه شورا و شهرداری این است که حداکثر تلاش برای رفع این مشکلات را انجام دهند.

چمران خاطرنشان کرد: بزرگراه شهید بروجردی روز گذشته افتتاح شد و در روزهای آینده نیز شاهد بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو خواهیم بود، همچنین موضوع خرید اتوبوس و واگن نیز از سوی شهرداری تهران با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته مبالغ خرید واگن‌ها که پس از سال‌ها حل و فصل شد و به بانک‌های مدنظر ارسال شد و کار ساخت واگن‌های مترو آغاز و در حداقل زمان ممکن، یعنی ۱۴ ماه، شاهد ورود واگن‌ها به کشور خواهیم بود تا با توسعه حمل‌ونقل عمومی بتوانیم از مردم بخواهیم که از خودروهای شخصی استفاده نکنند و از این طریق نسبت به کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز اقدام کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به صحبت‌های وزیر کشور پیرامون تفکیک از مبدا و معرفی شهرداری‌هایی که نسبت به این کار اقدام نکنند به دستگاه قضائی تصریح کرد: وزیر کشور به درستی این صحبت را مطرح کرده‌اند و تفکیک از مبدا باید انجام شود، اما تهران یکی از شهرهای کوچک کشور نیست که این کار به‌سرعت انجام شود و نیازمند برنامه‌ ریزی است که به‌طور قطع این کار توسط شهرداری تهران دنبال می‌شود و از گفته‌های وزیر کشور استقبال می‌کنیم.

کد خبر 693933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.