پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۵۰۰ تن خرما در قصرشیرین

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین از پیش‌بینی برداشت سه هزار و ۹۰۰ تن خرما تا اوایل آبان‌ماه در قصرشیرین خبر داد.

به گزارش ایمنا، جبار خدامرادی امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات برداشت خرما از نخلستان‌های شهرستان قصرشیرین اظهار کرد: برداشت خرما اواخر شهریورماه با برداشت ارقام زودرس آغاز می‌شود و آبان‌ماه با برداشت محصولاتی که دیرتر قابل برداشت است، به پایان می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه باغات قصرشیرین ۹۵۰ هکتار است، افزود: در حال حاضر ۶۵۰ هکتار از آن‌ها زمین مثمر زیرکشت نخلستان‌های خرما قصرشیرین است که از هر هکتار به طور میانگین سه تن خرما برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، حدود سه هزار و ۹۰۰ تن خرما از نخلستان‌های شهرستان قصرشیرین در سال جاری برداشت می‌شود.

خدامرادی با تاکید بر تأثیر افزایش میزان بارش‌های هرسال بر بهبود عملکرد زمین‌های کشاورزی و برداشت خرما گفت: با توجه به بارش‌های سال گذشته و با پیش‌بینی‌های انجام شده احتمال افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی عملکرد برداشت خرما را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه محصولات عمده کشاورزی شهر قصرشیرین خرما، مرکبات و انگور است، تاکید کرد: برداشت مرکبات نیز به عنوان یکی از محصولات این شهرستان از اواخر آبان یا اوایل آذرماه آغاز خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 693926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.