بورس امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

افزایش نرخ ارز و تجدید ارزیابی ذوب‌آهن اخبار مهمی است که می‌تواند امروز بر روند بازار تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آغاز عملیات طوفان الاقصی در روز گذشته بر بازارها تأثیر گذاشته و نرخ ارز را تا بالای ۵۰ هزار تومان افزایش داد و در بازار بورس نیز با فشار فروش سنگین شاهد افت ۱۶ هزار واحدی بورس بودیم، البته پس پایان زمان کاری بازار که صندوق‌ها تا ساعت سه معامله می‌شوند شاهد بهبود در معاملات صندوق‌های اهرمی بودیم که می‌تواند نشان از متعادل‌تر شدن بازار امروز باشد.

تحولات امروز بازار منطقه قطعاً مجدد بر روی بازار سرمایه تأثیر می‌گذارد، از اخبار مهم امروز خبر تجدید ارزیابی ذوب‌آهن اصفهان در بازار بورس است که شاید منجر به بهبود روند قیمتی سهام این شرکت و این گروه شود.

پیش‌بینی می‌شود روند بازار سرمایه در بازار امروز در نیمه ابتدایی منفی و در نیمه دوم کمی بهبود پیدا کند در صورتی که تنش‌ها کاهش پیدا کند، احتمال بازگشت به نقطه قبل توسط شاخص وجود خواهد داشت.

عمده حرکت منابع بازار امروز به سمت صندوق‌های درآمد ثابت و اوراق در بازار فرابورس خواهد بود و احتمال حرکت به سمت نمادهای بزرگ بازار کمتر است، در صورتی که تغییراتی بخواهد رخ دهد از نمادهای کوچک‌تر بازار این اتفاق خواهد افتاد، ارزش معاملات زیر پنج همت توانایی به حرکت درآوردن نمادهای بزرگ بازار را ندارد.

افت ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدای معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه شانزدهم مهرماه_ با افت ۲۶۴۹۲ واحدی، به ۲,۰۲۶,۳۸۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۱۵۸۱۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۲.۵۳۶ میلیارد سهم بود که طی ۱۴۴,۹۷۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۵,۵۳۷ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۰,۹۶۶,۵۰۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «شپنا»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

بورس امروز ۱۶ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

 

کد خبر 693911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.