افتتاح بیست‌ویکمین خانه محیط زیست در گیلان

هم‌زمان با نخستین روز از هفته ملی کودک، بیست‌ویکمین خانه محیط زیست در مرکز شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی محیط زیست گیلان، هم‌زمان با نخستین روز از هفته ملی کودک که با شعار «کودک، صلح، امنیت و محیط زیست» نام‌گذاری شده است، بیست‌ویکمین خانه محیط زیست گیلان با حضور معاون محیط انسانی و جمعی از مدیران و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و مدیرکل و معاونین اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طبقه دوم مرکز شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار خرمشهر رشت افتتاح شد.

علی محمدپور، معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در این مراسم ضمن تقدیر از تعامل بسیار خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راه‌اندازی سومین خانه محیط زیست در شهرستان رشت اظهار کرد: امیدواریم دانش آموزان با آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح در این مراکز، پشتوانه بسیار خوبی برای حفاظت از طبیعت و محیط زیست زیبای استان گیلان باشند.

سیدجلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز ضمن تبریک هفته کودک از افتتاح خانه محیط زیست در این مرکز ابراز خرسندی کرد و افزود: این مراکز می‌تواند مکان مناسبی برای انتقال فرهنگ حفاظت از محیط زیست برای کودکان و نسل‌های آینده باشد.

وی خاطرنشان کرد: کودکان می‌توانند با تفکیک زباله از مبدا، همیاران بسیار خوبی برای محیط زیست باشند و این فرهنگ را به اولیای خود نیز یادآوری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خاطرنشان کرد: بر اساس توافق‌نامه امضا شده با اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان خانه‌های محیط زیست در آینده نزدیک در تمام مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌های استان فعال خواهد شد.

میرعظیمی تصریح کرد: امیدواریم با کمک کارشناسان محیط زیست، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتواند دین خود را به حفاظت از محیط زیست ادا کنند و این امانت را به نسل‌های آینده بسپارد.

قصه‌گویی و اجرای مسابقه و برگزاری نمایشگاه با موضوع محیط زیست و تفکیک زباله توسط کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های این مراسم ویژه بود.

کد خبر 693838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.