بوشهر از بنادر موفق کشور برای تخلیه و خارج‌سازی کالای خطرناک است

مدیرکل بنادر و دریانوردان استان بوشهر گفت: بوشهر از بنادر موفق کشور برای تخلیه و خارج‌سازی گروه ۹گانه کالای خطرناک است.

به گزارش ایمنا، محمد شکیبی نسب امروز- شنبه پانزدهم مهرماه- در همایش تجلیل از آتش نشانان بندر بوشهر اظهار کرد: بوشهر از بنادر موفق کشور برای تخلیه و خارج‌سازی گروه ۹ گانه کالای خطرناک است و کالاهای خطرناک سنواتی نیز با تلاش معاونت اقتصادی و بندری به طور کامل از بندر بوشهر خارج شده است.

وی گفت: برخی از گروه‌های کالاهای خطرناک مانند مواد منفجره و رادیو اکتیو باید به صورت حمل یکسره از بندر خارج شوند که این مهم تاکنون چندین بار در بندر بوشهر انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردان استان بوشهر اضافه کرد: این موفقیت ارزشمند حاصل تلاش و برنامه‌ریزی بسیار خوبی است که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر انجام شده است.

شکیبی‌نسب تصریح کرد: کالاهای خطرناک سنواتی بندر بوشهر مستعد وقوع حوادثی خطرناک و جبران ناپذیر و همراه با خسارت‌های جانی و مالی بودند که با همراهی دستگاه‌های قضائی و امنیتی تمامی کالاهای خطرناک از بندر خارج سازی شدند.

وی یادآور شد: بنادر یکی از حلقه‌های مهم، کلیدی و حیاتی زنجیره تأمین هستند چرا که بالای ۹۰ درصد تجارت دریایی کشور بوسیله ظرفیت حمل و نقل دریایی انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردان استان بوشهر اظهار کرد: چنانچه آتش‌نشانان تلاش و برنامه‌ریزی مناسب نداشته باشند بنادر ما ناایمن و هیچگاه مورد انتخاب صاحبان کالا و تجار و بازرگانان قرار نخواهد گرفت که این موضوع اهمیت کار نیروهای آتش‌نشان را بیش از پیش نمایان کرده است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: وجود ایمنی و حفظ جان و اموال و همچنین حفاظت از محیط زیست در بخش‌هایی که سانحه رخ می‌دهد همگی نشان از تلاش ستودنی و قابل تقدیر آتش نشان است.

وی گفت: از خودگذشتگی، شجاعت و جسارت از ویژگی‌های برجسته آتش‌نشانان بنادر استان بوشهر است که وجود چنین نیروهایی برای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مایه افتخار و مباهات است.

مدیرکل بنادر و دریانوردان استان بوشهر اظهار کرد: برگزاری همایش ایمنی و آتش‌نشانی فرصتی برای تجلیل از دلیرمردان و آتش نشانان است که در تمام میدان‌های مورد نیاز حضوری فعال، مؤثر و همراه با ریسک صد در صد دارند.

شکیبی نسب افزود: در بخش اقدام‌های پیشگیرانه نیز اقدام‌های بسیار خوبی در بنادر استان بوشهر انجام شده که نتیجه آن کاهش قابل توجه آمار سوانح است که باید این موفقیت را حاصل تجربه و دانش آتش نشانان دانست.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از نظم، ساختار و چارچوب کنونی موجود در حوزه آتش نشانی حاصل تلاش مدیران سابق است که جا دارد از آنان به نیکی یاد کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط با انتخاب خود به عنوان مدیر دریایی نمونه کشور نیز اظهار کرد: کسب این عنوان ارزشمند موفقیتی تیمی محسوب و لوح تقدیر اهدا شده از سوی وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از تمامی کارکنان به مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اهدا شده است.

منبع مهر

کد خبر 693805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.