دولت سیزدهم به سرمایه‌گذاری در روستاها نگاه ویژه‌ دارد

استاندار گیلان گفت: دولت سیزدهم به سرمایه‌گذاری در روستاها نگاه ویژه‌ دارد، این مهم باید مورد توجه دست اندرکاران مربوطه در استان قرار گیرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز شنبه پانزدهم مهرماه در مراسم روز ملی روستا و عشایر در روستای کُلِش طالشان بخش مرکزی شهرستان رشت از مدیران گیلان خواست تا نیازهای روستاها را متناسب با مأموریت اداری و اجرایی خود اعلام کنند که برای تأمین آنها و رفع مسائل در این مناطق اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: دولت انقلابی سیزدهم به سرمایه‌گذاری در روستاها نگاه ویژه‌ای دارد، این مهم باید مورد توجه دست‌اندرکاران مربوطه در استان قرار گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر توجه و توسعه هر چه بیشتر به روستاها، به موضوع مهاجرت به شهرها اشاره کرد و گفت: در گذشته ۶۵ درصد جمعیت استان روستایی و ۳۵ درصد شهری بود اما اکنون این نسبت معکوس شده است و ضرورت کنونی برای حفظ تولید تقویت زیرساخت‌ها و امکانات روستاها و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به مناطق روستایی است.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم به اشتغال و مسکن نگاه ویژه دارد، خاطر نشان کرد: برای ساخت مسکن روستایی نباید سخت‌گیری شود ضمن اینکه مردم نباید گرفتار دریافت سند روستایی شوند این سند باید با سهولت در اختیار روستاییان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در موضوع تغییر کاربردی و اجرای طرح هادی اولویت با روستاییان است، تصریح کرد: روستاییان در بخش‌های مختلف اعم از توسعه تولیدات کشاورزی و صنایع دستی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی و صنایع دستی گیلان و با بیان اینکه هر منطقه استان در این بخش‌ها دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است، اظهار کرد: پتانسیل‌های کشاورزی و صنایع دستی هر منطقه گیلان باید مورد توجه دست‌اندرکاران مربوطه قرار گرفته و تقویت شود.

عباسی با تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه‌هایی برای فروش این محصولات اضافه کرد: پیش از این ایجاد بازارچه‌ها را به شهرداران گیلان تکلیف کرده‌ایم و باید عملکردشان را در این ارتباط بیان کنند.

وی با اشاره به فروش محصولات کشاورزی اعم از برنج و سبزیجات توسط روستاییان در بازارچه‌های هفتگی خاطر نشان کرد: اینکه یک کشاورز محصول تولیدی خود از جمله برنج را در این بازارچه‌ها به فروش برساند، ایرادی ندارد نباید در این ارتباط حاشیه سازی شود البته برای رساندن برنج به قیمت واقعی در تلاش هستیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به مدیریت زباله در روستاها اظهار کرد: دهیاران به موضوع تفکیک زباله توجه داشته باشند، پاکیزگی روستاها و محیط زیست بسیار مهم است.

در این آئین که معاونین استاندار در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی و شماری از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و شهرستان رشت حضور داشتند، همچنین سرپرست فرمانداری رشت، مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری گیلان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در سخنانی به تشریح فعالیت‌ها و عملکردها در حوزه توسعه روستاها پرداختند.

واحد بسته‌بندی و فرآوری قارچ به مناسبت روز ملی روستا و عشایر با حضور نماینده عالی دولت در گیلان و جمعی از مسئولان در روستای کُلِش طالشان رشت افتتاح شد.

این واحد بسته بندی در سه هزار مترمربع زیربنا با ظرفیت سالانه ۹۵۰ تن و فرآوری ماده خام به میزان هزار و ۳۴۰ تن با سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده‌است.

فاز نخست این واحد تولیدی قارچ سال ۹۸ با ۲۵۰ میلیارد ریال شامل ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره برداری شد که با ۵۵ نفر اشغال سالانه ۶۶۵ تن قارچ در این واحد تولید و به کشورهای امارات متحده عربی و عراق صادر می‌شود.

استاندار گیلان در حاشیه این همایش که با جمعی روستاییان بخش مرکزی حضور داشتند از نمایشگاه‌های دایر از سوی کارآفرینان روستایی استان دیدن کرد.

کد خبر 693800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.