همایش زکات در استان هرمزگان برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان از برگزاری همایش زکات در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز (پانزدهم مهرماه) در جلسه شورای زکات استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: برای امسال همایش استانی با محوریت زکات برگزار شده و از زکات‌دهندگان برجسته استان هرمزگان برای شرکت در این مراسم که با حضور مسئولان و مردم برگزار می‌شود، دعوت می‌شود.

وی، با اشاره به اهمیت هزینه تبلیغ زکات، اضافه کرد: با توجه به اهمیت تبلیغ و فرهنگ‌سازی در حوزه زکات می‌توان از منابع خود زکات اقدام به هزینه‌کرد در این زمینه کرد اما باید تیم مناسبی در این زمینه راه‌اندازی شود که پیشنهاد می‌کنم سازمان تبلیغات اعزام مبلغان زکات به مناطق شناسایی شده را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، فرهنگ‌سازی در امر زکات را بسیار مهم دانست و تشریح کرد: باید تبیین و تشریح مبانی اعتقادی و انسانی زکات برای عموم مردم تشریح شود تا استقبال عموم مردم افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با تاکید بر لزوم تدوین برنامه میان مدت برای شورای زکات، تصریح کرد: برنامه میان‌مدت به عنوان مثال پنج ساله برای شورای زکات استان هرمزگان تدوین شود و پس از آن برش‌های سالانه برنامه نیز تهیه شود.

وی، با تاکید بر تهیه بانک اطلاعات یکپارچه زکات هرمزگان، خاطرنشان کرد: سامانه‌ای طراحی شود تا اطلاعات مربوط به زکات استان هرمزگان که مربوط به چندین دستگاه مختلف مربوط است به صورت تجمیعی و یکپارچه فراهم شود؛ تحقق این امر کمک زیادی به برنامه‌ریزی، تهیه نقشه راه و ارزیابی عملکرد می‌کند.

کد خبر 693772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.