ناوگروه ۸۶ به معنای حقیقی کلمه مملو از «ترین‌ها» بود

ناخدا سوم حاضر در ماموریت ناوگروه ۸۶ ارتش گفت: در این دریانوردی موفق شدیم برای نخستین بار در طول حدود هشت ماه از هفت دریا و سه اقیانوس گذر کنیم، زیرا چراکه ناوگان هشتادوششم تحقق پیدا کردن موارد نشد و به معنای حقیقی کلمه پکیج کاملی از تمام اولین‌ها و ترین‌ها بود که در نیروی دریایی اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناخدا سوم مسعود شهبازی امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان که همراه با آئین تجلیل از هم‌استانی‌های عضو ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنها بود، اظهار کرد: ناوگان ۸۶ دریانوردی خود را از مهرماه ۱۴۰۱ آغاز کرد و این دریانوردی تا اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به طول انجامید که در واقع حدود هشت ماه دریانوردی معادل ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین بود.

وی افزود: در این دریانوردی موفق شدیم برای نخستین بار از هفت دریا و سه اقیانوس گذر کنیم؛ چراکه ناوگان هشتادوششم تحقق پیدا کردن موارد نشد و به معنای حقیقی کلمه پکیج کاملی از تمام اولین‌ها و ترین‌ها بود که در نیروی دریایی اتفاق افتاد.

ناخدا سوم حاضر در مأموریت ناوگروه ۸۶ ارتش تصریح کرد: ما در آن واحد در چهار نیم کره جهان دور افتخار زدیم که اتفاقی بزرگ است تا به دنیا اثبات کنیم که ما می‌توانیم. در طول این مأموریت در پنج بندر پهلوگیری شد و طولانی‌ترین مدت دریانوردی بیش از ۱۰۰ روز به طول انجامید.

وی ادامه داد: در ۱۵۰ متری مکانی که سفیر ایران مدرک صدوبیستمین قرارداد دیپلماتیک ایران و دولت برزیل را نشان داد نیز پهلوگیری داشتیم که این اتفاق نیز در نوع خود جالب بود.

شهبازی گفت: قسمتی که شاید در بسیاری از اوقات دیده نشد، همراهی خانواده افراد اعزامی بود و فرزندان هشت نفر از هم‌رزمان هم‌زمان با این مأموریت متولد شدند و هم‌ رزمانی بودند که نزدیکان خود را هم‌زمان با این مأموریت از دست دادند.

وی با اشاره به مصائب و سختی‌هایی که خانواده آنها در نبودشان تحمل کردند، اضافه کرد: تراز خودباوری نظامیان در سطح نیروهای مسلح و به صورت ویژه در نیروی دریایی با انجام این مأموریت، جهشی تصاعدی داشت، فرمانده یکی از بزرگترین ناوشکن‌های کشور آفریقای جنوبی هنگامی که مسیر دقیق مأموریت ما را شنید، گفت «من تمام قد به احترام شما می‌ایستم، چراکه برای من و همکارانم این کار نشد است» و آئین برگزار شده در ذهن هم‌رزمان و خانواده آنها به یادگار خواهد ماند.

کد خبر 693753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.