مموعیت صادرات گازوئیل روسیه برداشته شد

روسیه ممنوعیت صادرات محموله‌های گازوئیل با خط لوله به پایانه‌های دریایی را لغو کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از رویترز، دولت روسیه در روز گذشته اعلام کرد ممنوعیت صادرات گازوئیل با خطوط لوله به بنادر را لغو کرده و بخش عمده‌ای از محدودیت‌ها در ۲۱ سپتامبر را برداشته است.

با توجه به اینکه دولت روسیه در روز _پنجشنبه _۳۰ شهریورماه اعلام کرد صادرات بنزین و گازوئیل به همه کشورهای خارج از دایره چهار کشور پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق به‌منظور ایجاد ثبات در بازار داخلی، به‌طور موقت ممنوع شده است؛ این در حالی است که همچنان محدودیت‌ها برای صادرات بنزین همچنان پابرجاست.

علاوه این، روسیه در سال گذشته حدود ۳۵ میلیون تن گازوئیل روانه بازارهای جهانی کرده است که حدود سه‌چهارم با خطوط لوله انتقال می‌یابد، روسیه در همین بازه زمانی ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بنزین صادر کرده است.

همچنین دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت محدودیت‌های صادرات گازوئیل را که با خط لوله به بنادر تحویل داده می‌شد، لغو کرد و این مشروط بر آن است که تولیدکننده حداقل ۵۰ درصد سوخت دیزل تولیدی را به بازار داخلی عرضه کند.

محدودیت‌های صادرات سوخت از روسیه، بزرگ‌ترین صادرکننده سوخت از طریق دریا در جهان، جلوتر از ایالات متحده، قیمت‌های جهانی را تقویت کرده و برخی خریداران را مجبور به تلاش برای یافتن منابع جایگزین بنزین و گازوئیل کرده است.

پس از اینکه اتحادیه اروپا واردات سوخت روسیه را به‌دلیل تنش‌های مسکو - کی‌یف ممنوع کرد، روسیه مقصد صادرات گازوئیل و دیگر سوخت‌ها را از اروپا به برزیل، ترکیه، چند کشور شمال و غرب آفریقا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خاورمیانه تغییر داد؛ این موضوع باعث شد تا روسیه در ماه‌های اخیر با کمبود و قیمت بالای سوخت مقابله کند.

کد خبر 693736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.