تابلو بورس امروز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ / ریزش بورس در سایه تنش‌های منطقه

افت بازار بورس در حالی اتفاق افتاد که پیش بینی می‌شد تا بازار سرمایه برای امروز روند متعادلی را داشته باشد. اما اتفاقات و تنش‌های امروز در منطقه باعث شد شاخص کل بورس تهران به دو میلیون ۵۲ هزار واحد برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با وقوع جنگ و افزایش تنش در منطقه با حمله فلسطین به مناطق اشغالی اسرائیل که از صبح امروز اتفاق افتاد، شاهد افزایش فشار فروش در کلیت بازار بورس تهران بودیم. به طوری که بازار بورس امروز شاهد ریزش ۱۶ هزار ۸۶۴ واحدی بود.

افت بازار بورس در حالی اتفاق افتاد که پیش بینی می‌شد تا بازار سرمایه برای امروز روند متعادلی را داشته باشد. اما با اتفاقات و تنش‌های امروز در منطقه شاخص کل بورس تهران به دو میلیون ۵۲ هزار واحد رسید.

علاوه بر این شاخص هم وزن با ریزش شش هزار واحدی همراه بود. ارزش معاملات بورس تهران نیز در سطح چهار میلیون ۲۰۰ هزار واحد بود که نشان از نبود خریدار در بازار امروز را دارد.

همچنین حجم معاملات امروز در سطح شش میلیارد برگه سهم بود که به نظر می‌رسد وضعیت بازار برخلاف رشد قیمت دلار کمی وخیم شده است. به طوری که احتمال ادامه روند فعلی بازار برای فردا نیز وجود دارد.

در بازار امروز نمادهای شپنا، شبندر، شتران، اخابر، فارس، خودرو و وتجارت بیشترین تأثیر منفی را داشتند و در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۲۴۳ واحدی بودیم، ارزش معاملات بازار فرابورس در سطح ۲۵ همت و حجم معاملات این بازار نیز در سطح چهار میلیارد برگه سهم بود، بالا بودن ارزش معاملات بازار فرابورس به خاطر معامله اوراق در این بازار است، در بازار فرابورس نمادهای وسپهر، آریا، خاور، هرمز، دی، شاوان و شگویا بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

بازار ویژه دانش بنیان‌ها در بورس افتتاح می‌شود

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: شاخص دانش بنیان در بازار سرمایه ارزش گذاری می‌شود و اولین اوراق بدهی دانش بنیان‌ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

تا آخر پاییز بازار ویژه دانش بنیان‌ها در بورس افتتاح می‌شود. شاخص دانش بنیان در بازار سرمایه ارزش گذاری می‌شود و اولین اوراق بدهی دانش بنیان‌ها نیز به زودی منتشر خواهد شد.

افزایش ۲۰ درصدی صادرات فولاد ایران

بررسی آمار گمرک نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۶ ماهه نخست امسال، ۵ میلیون و ۲۸۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجه ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. جزئیات کامل صادرات محصولات زنجیره آهن و فولاد ایران را در جدول فوق ببینید.

همچنین در ۶ ماهه نخست امسال، صادرات گندله با رشد ۱۲۷ درصدی به بیش از ۴.۶ میلیون تن و صادرات کنسانتره با رشد ۶۲۴ درصدی به حدود ۳.۴ میلیون تن رسیده است. صادرات آهن اسفنجی نیز ۱۸۹ درصد رشد داشته است.

در ۶ ماهه نخست امسال، صادرات فولاد میانی کشور، ۳ میلیون و ۶۹۲ هزار تن بوده که افزایش ۲۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. صادرات محصولات فولادی نیز در مجموع ۹ درصد افزایش یافته است.

نماینده مجلس: مدیران سازمان بورس درباره نامه محرمانه نرخ خوراک پتروشیمی شفاف سازی کنند

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس تاکید کرد که باید مدیران سازمان بورس بعد از گذشت سه ماه از انتشار نامه محرمانه‌ای درباره مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی، شفاف سازی کرده و اسامی متخلفان شناسایی شده و کسانی را که اطلاعات پنهانی دارند منتشر کنند.

علیزاده اظهار کرد: بیش از سه ماه از انتشار نامه محرمانه‌ای درباره مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها می‌گذرد و همچنان افکار عمومی و اهالی بازار سرمایه منتظر روشن شدن این قضیه و پشت پرده این نامه و انتشار اسامی کسانی هستند که دسترسی به اطلاعات نهانی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: همان زمان ما در شورای عالی بورس جلسه‌ای را تشکیل داده و سازمان بورس را ملزم کردیم تا موضوع را به طور جدی پیگیری کند همچنین اسامی متخلفان احتمالی منتشر شود؛ اکنون بعد از گذشت سه ماه این اتفاق رخ نداده است. بنده به عنوان عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بورس این مطالبه را از سازمان بورس دارم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اسامی متخلفان شناسایی شده و کسانی را که دسترسی به اطلاعات نهانی دارند منتشر کنند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: با این وجود باز هم این موضوع را پیگیری می‌کنم که ان شاءالله اطلاعاتی به اهالی سازمان بورس بدهیم.

تغییرات بازار

تابلو بورس امروز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ / ریزش بورس در سایه تنش‌های منطقه

نقشه بازار

تابلو بورس امروز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ / ریزش بورس در سایه تنش‌های منطقه

کد خبر 693719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.