مجتمع‌های فرسوده و ناایمن تهدیدی برای هسته مرکزی قم

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: مجتمع‌های تجاری موجود در این منطقه با توجه به فرسودگی ساختمان و ناایمن بودن آن‌ها به‌عنوان یک آسیب، شهروندان را تهدید می‌کند.

محمد رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت منطقه هفت شهر قم از لحاظ جایگاه اظهار کرد: این منطقه با وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)، بیوت مراجع عظام تقلید و هسته مرکزی شهر از مناطق بسیار مهم شهری قم است.

وی افزود: این منطقه با توجه به وجود مناطق متعدد با قدمت بالا، دارای بافت فرسوده فراوانی است که نیاز به توجه و عزم جدی برای احیای بافت فرسوده و البته بافت تاریخی آن است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم تصریح کرد: از سوی دیگر مجتمع‌های تجاری موجود در این منطقه با توجه به فرسودگی ساختمان و ناایمن بودن آن‌ها، به‌عنوان یک آسیب، مراجعان را تهدید می‌کند.

رمضانی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز منطقه در سال‌های اخیر تغییر مطلوبی کرده، اما همچنان با توجه به اینکه مسیر دسترسی زائران به حرم فاطمه معصومه (س) است نیازمند ایجاد و توسعه بیشتر است، این اقدام به ماندگاری زائران در شهر قم کمک کند.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری و شهرداری قم طی چند سال گذشته به هسته مرکزی معطوف شده است، گفت: در گذشته نیز پروژه‌های مهمی مانند پیاده‌راه ارم، انقلاب و آیت‌الله مرعشی‌نجفی در این منطقه اجرا شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم تصریح کرد: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته، تحول شگرفی داشته و فضای سبز به سمت درخت‌های مثمر و درختان قرآنی رفته است، اما توسعه فضای سبز در منطقه به علت نبود اراضی دولتی و داشتن مالکیت‌های خصوصی با روند کندی روبه‌رو است، با این حال، هرسال برنامه‌های مشخصی برای توسعه فضای سبز در سطح منطقه اجرایی می‌شود.

کد خبر 693718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.