افزایش ۳۰ درصدی باجه‌های مستقل پست بانک در روستاهای استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی باجه‌های مستقل پست بانک روستایی، گفت: طی یک سال، بیش از دو میلیون تراکنش از ۴۶ خودپرداز روستایی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا پاکدل امروز _ شنبه پانزدهم مهرماه _ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی روستا با بیان اینکه استان یزد در زمینه ایجاد پوشش ارتباطات روستایی عملکرد خوبی دارد، اظهار کرد: با وجود پراکندگی وسعت، جمعیت کم و کوهستانی بودن برخی روستا، وضعیت یزد در مقایسه با هدف برنامه ششم توسعه، طبق متوسط کشوری وضعیت مناسبی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۱۶ سایت اینترنت پرسرعت ۴G گفت: این اقدام در جهت دسترسی ۳۲ روستا با جمعیت سه هزار و ۸۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت مردمی سیزدهم انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در کنار تداوم بهبود کمی و کیفی زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش پهنای باند اینترنت هدف ما حمایت از توسعه خدمات فناوری اطلاعات در روستاها و رشد سکوهای داخلی است.

پاکدل تأکید کرد: ارائه خدمات متنوع و کاربری آسان سکوها منجر به افزایش بهره‌وری و رونق کسب و کارها و اشتغال‌های نوین خواهد شد و اقتصاد ساکنین روستا با تکیه بر ظرفیت‌های اقتصاد دیجیتال بهبود پیدا می‌کند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی باجه‌های مستقل پست بانک روستایی خبر داد و گفت: طی یکسال اخیر بیش از دو میلیون تراکنش از ۴۶ خودپرداز روستایی استان انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری یزد با اشاره به استقرار ۹۵ واحد پستی فعال در روستاهای استان یزد، گفت: تاکنون بیش از ۷۰ هزار مرسوله پستی در روستاهای استان توزیع شده است.

پاکدل افزود: با دسترسی ایجاد شده به خدمات دولت هوشمند، ساکنان روستاها نیز می‌توانند با مراجعه به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به نشانی my.gov.ir و ثبت احراز هویت خود از خدماتِ برخط ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی بهره ببرند.

کد خبر 693672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.