تشدید بحران مسکن در لوکزامبورگ

اگرچه لوکزامبورگ به واسطه درآمدهای بالای مشاغل یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجران به‌شمار می‌رود، با این حال از نظر مسکن در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که به دنبال افزایش حداقل حقوق سالانه کشور از دو هزار و ۳۰۰ یورو در ماه، نرخ مسکن به ازای هر یک متر مربع به میزان ۱۰ هزار یورو افزایش پیدا می‌کند. همین رویداد، بحران مسکن در این کشور را به عنوان یکی از ثروتمندترین قلمروهای جهان، تشدید کرده و به افزایش اعتراضات مردمی دامن زده است. بالا رفتن نرخ مسکن زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که بدانیم سرانه تولید ناخالص داخلی در لوکزامبورگ در سال گذشته از ۱۲۵ هزار یورو نیز بالاتر رفت.

تشدید بحران مسکن در لوکزامبورگ

بحران مسکن در لوکزامبورگ

بحران مسکن در لوکزامبورگ پدیده جدیدی نیست، با این حال طی چند سال گذشته از شدت بیشتری برخوردار شده و همین امر نارضایتی میان شهروندان را افزایش داده است. بسیاری از محققان علت بالا بودن نرخ اجاره یا خرید مسکن در این کشور ثروتمندنشین را به جذابیت مالی آن نسبت داده‌اند که افزایش تعداد مهاجران را برای آن رقم زده و همین امر قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار داده است. علاوه بر این مؤلفه‌های دیگری نظیر تراکم جمعیتی کشور، واگذاری توسعه مسکن به سرمایه‌گذاران طی ۳۰ سال گذشته و کاهش گرایش این افراد به ساخت و ساز در پی به حداقل رسیدن سود مالی ناشی از اقدامات مربوطه در تشدید بحران مسکن کشور نقش مهمی ایفا کرده است.

کد خبر 693651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.