در ۶ شهر و ۷ روستا متاثر از زلزله صدمات جانی و مالی نداشتیم

معاون روابط‌عمومی اورژانس کشور گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در شش شهرستان متاثر از زمین‌لرزه، شش شهر و هفت روستا تاکنون بدون صدمات جانی و خسارات مالی گزارش شده است.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در شش شهرستان متأثر از زمین‌لرزه، شش شهر و هفت روستا تاکنون بدون صدمات جانی و خسارات مالی گزارش شده است.

وی افزود: تیم‌های ارزیاب به مناطق مرزی اعزام شدند و حوزه سلامت در قطب دانشگاهی شمال شرق کشور آماده‌باش هستند تا در کمترین زمان ممکن امدادرسانی لازم را به زلزله‌زدگان انجام دهند.

به گزارش ایمنا، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در افغانستان اظهار کرد: زلزله ۶.۳ ریشتری در عمق هفت کیلومتری زمین و در ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر هرات صبح امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ ساعت ۱۰:۱۱ به وقت تهران، به وقوع پیوست.

وی افزود: با توجه به اینکه محل وقوع این زلزله در ۲۸۱ کیلومتری شهر مشهد اتفاق افتاد، زلزله در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی احساس شده است، امدادگران و نجاتگران در این دو استان در آماده‌باش قرار گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: تاکنون بزرگترین پس‌لرزه زلزله در افغانستان به بزرگی ۵.۷ ریشتر بوده است.

کد خبر 693632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.