صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه از مرز ۱.۴ میلیارد دلار گذشت

مدیرکل گمرک کرمانشاه با اشاره به افزایش ۹ درصدی صادرات کالا گفت: صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه از مرز ۱.۴ میلیارد دلار گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری، یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۲۲۷ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۸۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: مجموع میزان صادرات کالا در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۹ درصد و از حیث وزنی ۱۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان، تصریح کرد: میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف از جمله کالاهای صادراتی بوده است.

عباس‌زاده با تاکید بر واردات استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در شش‌ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶۷ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۸۶ دلار کالا به وزن ۹ هزار و ۱۲۵ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۰ درصد افزایش و از حیث وزن چهار درصد کاهش داشته است.

وی گفت: بیشتر کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه شامل پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری و قطعات کوره القایی بوده است.

کد خبر 693608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.