نگاه عمیق شهید جهان‌آرا به انقلاب

در نگاه شهید جهان‌آرا، انقلاب به مثابه یک آزمایش تاریخی و اجتماعی در نظر گرفته شده است که می‌توانیم به وسیله آن خود را از قیدافکار شرک‌آلود و وابستگی‌ها، پاک و خالص کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطالعه سیره شهدا و دقت در روش و منشی که قهرمانان این خاک در دوران زندگی خود به کار بستند از موضوعات مورد تاکید مقام‌معظم رهبری است و معظم‌له در سخنرانی‌های مختلف از عموم مردم به‌خصوص جوانان خواسته‌اند که توجه به این مهم را در اولویت‌های برنامه‌های زندگی خویش قرار دهند، چرا که سیره و نگاه شهدا، چراغ راه آینده و مشخص‌کننده مسیری است که برای رسیدن به قله باید از آن بگذریم.

در بررسی سخنان و دست‌نوشته‌های به‌جا مانده از فرمانده شهید سپاه خرمشهر به جملاتی برخورد می‌کنیم که از نگاه عمیق او به انقلاب خبر می‌دهد.

شهید سیدمحمد جهان‌آرا درباره انقلاب گفته است: «انقلاب بیش از هر چیز برای ما یک ابتلای الهی و یک آزمایش تاریخی و اجتماعی است و در جریان این ابتلاء باید رنج، محرومیت، مصائب و ناملایمات را با آغوش باز بپذیریم و در برابر آشوب‌ها و فتنه‌ها با خلوص و شهامت بایستیم و از طولانی شدن این ابتلاء و افزایش سختی‌ها و ناملایمات نهراسیم، زیرا علاوه بر اینکه خود را از قید افکار شرک‌آلود و وابستگی‌ها، پاک و خالص می‌کنیم، انقلابمان و حرکت امت شهیدپرور، عمیق‌تر و استوارتر می‌شود و از انحراف و شکست مصون می‌ماند.»

نگاه عمیق شهید جهان‌آرا به انقلاب

به گزارش ایمنا، شهید جهان‌آرا در سال ۱۳۳۳ در خانواده تهی‌دست اما غنی‌الایمان و معنویت در خرمشهر دیده به جهان گشود، او همچون اجداد طاهرینش علاقه خاصی به خاندان عصمت و طهارت داشت و در ۱۵ سالگی با روحیه حسینی خود به صف مبارزه با طاغوت پیوست.

او از بزرگ‌مردانی بود که نقش بسیار مهمی در تشکیل سپاه پاسداران خرمشهر ایفا کرد. او پس از تشکیل سپاه خرمشهر، به مبارزه خویش با عوامل استکبار و منافقان سرعت بیشتری بخشید و با عوامل مزدوری که از خارج مرزها تحریک و تغذیه می‌شدند، مردانه جنگید.

با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز وحشیانه رژیم مزدور صدام بر ضد جمهوری اسلامی ایران، و حمله وحشیانه ارتش بعث به خرمشهر، سپاه پاسداران خرمشهر به فرماندهی شهید جهان‌آرا، استوار و جان‌برکف در برابر دشمن مقاومت کردند، حماسه‌ای ماندگار آفریدند.

کد خبر 693562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.