لزوم اولویت قرار دادن موضوع فرهنگ در سطح حوزه‌های علمیه

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در برنامه‌ریزی‌ها باید به این نکته توجه کرد که فرهنگ در اولویت تمام امور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رسول هاشمی صبح امروز _شنبه، پانزدهم مهرماه_ در آئین افتتاح اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه موضوع کانونی این نشست موضوع تبلیغ است، اظهار کرد: وضعیت ما در عرصه تبلیغ بر کاغذ خوب است، اما زمانی که وارد حیطه اجرا می‌شویم، با اشکالاتی مواجه می‌شویم.

وی افزود: حیطه‌های اصلی فعالیت ما موضوعات تعلیم و تربیت، پژوهش، تبلیغ و پشتیبانی است که در این راستا به دغدغه‌های موجود پرداخته شده است، اما زمانی که به مرحله اجرا می‌رسیم، نگرانی‌ها بروز می‌کند و شاهدیم که کل فرهنگ، حدود ۲ درصد بودجه را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شورای سیاست‌گذاری موظف است برای تأمین منابع مناسب و برای کنشگری منابع خود را از منابع ملی کشور تأمین کند و بخش قابل توجهی از منابع در استان‌ها متمرکز است.

وی یادآور شد: ارتباط مستمر مدیران استانی با دستگاه‌ها امکان تقویت حوزه‌های علمیه خواهران را فراهم می‌کند و امید است مدیران به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام هاشمی تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌ها باید به این نکته توجه کرد که فرهنگ در اولویت تمام امور قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث حوزه‌های علمیه در سطح کشور گفت: باید از هم‌اکنون برای پروژه‌های سال آینده نیز برنامه‌ریزی کرد.

در بخشی دیگر جلسه، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه یک‌ششم شهدای روحانی کشور مربوط به اصفهان هستند، اظهار کرد: شهدا تربیت‌یافته علما هستند و بر همین اساس بنا بر تعبیر رهبر انقلاب اصفهان شهر علم، هنر و جهاد است.

وی افزود: آوازه علمای اصفهان، تمام ایران و اسلام را فرا گرفته است از طرفی اصفهان همواره از بانوان عالمه نیز بهره‌مند بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: در اصفهان حدود ۵ هزار طلبه در حال تحصیل و ۸ هزار و ۵٠٠ طلبه فارغ‌التحصیل داریم، همچنین در سال جاری در پذیرش هزار و ۲۹۶ نفر ثبت‌نام، ۹۱۹ نفر شرکت در آزمون و ۶۷۵ نفر پذیرفته شده‌اند.

وی تأکید کرد: در سطح استان ۳ هزار و ۶۴٠ مبلغ دارای پرونده تبلیغی داریم که برخی مبلغان تخصصی و برخی مبلغان عمومی هستند و بر همین اساس ۱۱۸ گروه تبلیغی مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد خاطرنشان کرد: در اصفهان مرکز مشاوره‌ای مشغول به فعالیت است که طلاب و غیرطلاب از خدمات آن بهره می‌برند همچنین این مرکز کارگاه‌هایی را برگزار می‌کند.

کد خبر 693559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.