بورس امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

با توجه به رشد قیمت دلار در بازار آزاد امروز انتظار واکنش بورس به این قیمت را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به‌طور معمول شرکت‌ها در حال انتشار گزارش‌های ماهانه خود در کدال هستند پس از انتشار گزارش عملکرد شهریورماه بازار به این گزارش‌ها کمی وزن می‌دهد و منتظر گزارش‌های صورت مالی شش‌ماهه شرکت‌ها می‌شود که تا پایان مهرماه در کدال قرار می‌گیرد.

نرخ ارز در بازار تهران رشد ۵۰۰ تومانی داشته است و به مرز ۵۰ هزار تومان رسیده است که شاید بر بازار امروز تأثیر مثبت داشته باشد، در بازارهای جهانی نفت روند نزولی داشته است و نسبت به هفته گذشته سطح قیمت نفت پایین‌تر است، بنابراین احتمالاً روند گروه پالایشی منفی باشد.

کمبود نقدینگی در بازار این هفته می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد و روزهایی مانند هفته گذشته را ایجاد کند، ارزش معاملات زیر پنج هزار میلیارد تومان و حجم معاملات زیر هفت میلیارد برگه سهم است که نتیجه آن تغییرات بیشتر شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل خواهد بود، به نظر امروز بازار بیشتر به سمت سهم‌های کوچک‌تر حرکت کند.

از متعادل بودن نماد اهرم در روز چهارشنبه می‌توان احتمال روند خنثی را در بازار داد، اگر نقشه بازار را باز کنیم بخش عمده‌ای از حجم معاملات مربوط به صندوق‌ها درآمد ثابت و اوراق است، بخش زیادی از منابع بازار به سمت این بخش‌ها حرکت کرده است و از دلایل روند خنثی در بازار بورس است، البته شاید بازار امروز به رشد اندک دلار واکنش مثبت نشان دهد.

رشد ۲ هزار واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدای معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ با افت ۸۲۸ واحدی، به ۲,۰۶۸,۹۲۰ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۵۵۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۰۰.۲۴۳ میلیون سهم بود که طی ۴۵,۷۵۲ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴,۸۶۶ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۲,۵۰۱,۵۵۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «شپنا»، «شبندر» و «ثشاهد» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

بورس امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۲ + شاخص و نمای بازار

 

کد خبر 693546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.