تولید ۴۷۲ هزار بشکه‌ نفت در شرکت نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از تولید ۴۷۲ هزار بشکه نفت در شرکت نفت گچساران خبر داد و گفت: دیپلماسی وزارت نفت معادلات دشمنان را به هم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا کمالی صبح امروز _شنبه پانزدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش صادرات نفت در دولت سیزدهم اظهار کرد: دیپلماسی رئیس‌جمهور و وزیر نفت در رأس وزارت نفت، معادلات دشمنان را به هم ریخت.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار جهانی، شاهد افزایش تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم هستیم و این مهم با همت و تلاش کارکنان جهادی و سخت‌کوش صنعت نفت در کشور رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اقدامات انجام شده برای بهره‌برداری از نفت گچساران اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۴۷۲ هزار و ۶۷۱ بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار MOS و MOT به‌منظور پیشگیری از آلودگی‌های محیط‌زیستی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برداشت شد.

کمالی تصریح کرد: عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار، نقش مهمی در کاهش حجم نفت سوزانده شده، جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست و هدررفت سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در گرفتن تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب در میدان‌ها دارد.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در سخت‌ترین شرایط کاری و آب و هوایی، تاکید کرد: کارشناسان این شرکت تعمیر اساسی ۳۸ دستگاه مخزن تحت فشار درون کارخانه‌ها و تفکیک‌گرهای سرچاهی را با موفقیت به اتمام رساندند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: ۱۳۰۵ تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی در کنار نصب و تعویض ۱۳۲ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها، از اقدام‌های ارزشمند دیگر نیروهای عملیاتی نفت گچساران است.

کمالی افزود: طی این مدت ۱۱۹ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب و تعویض کوپن‌های ضد خورندگی انجام شده است.

وی با اشاره به تعمیر ۴۵ دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل ۱۲ دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، ۲۴ دستگاه الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، هفت دستگاه تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی، دو دستگاه دیزل آتش‌نشانی و دستگاه توربین گازی گفت: نیروهای جهادی و عملیاتی این شرکت موفق شده‌اند ۱۵۲ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپک‌رانی خطوط لوله نفت، گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را به انجام برسانند.

کد خبر 693524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.