اجرای طرح‌های هندسی-ترافیکی در راستای روان‌تر شدن ترافیک شهر گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: طرح‌های هندسی با توجه به اهمیت تامین ایمنی در بلوارهای سطح شهر اجرایی می‌شود.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از اتمام عملیات خاک‌ریزی و تسطیح باغچه‌های جدید در بلوار ساحلی، به منظور تقویت سطح سلامت روحی شهروندان و بهبود سیمای بصری فضای شهر گل و گیاه فصلی در باغچه‌های جدید کاشت شد.

وی افزود: با هدف توسعه فضای سبز، فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه گل‌کاری پارک‌ها، بلوارها، آیلندها و میادین سطح منطقه از جمله پا بیل زدن، کودپاشی و تسطیح محل گل‌کاری، آبیاری و کاشت چمن توسط نیروهای فضای سبز در حال انجام است.

شهردار گلپایگان ادامه داد: در راستای زیباسازی فضای شهر، این باغچه‌ها با جدول‌کاری و رنگ‌آمیزی در حاشیه آیلندها و میادین انجام می‌شود.

شکرزاده از اجرای پروژه اصلاح هندسی- ترافیکی در بلوارهای شهید بهشتی، آیت‌الله صافی و ساحلی خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های هندسی-ترافیکی در راستای روان‌تر شدن ترافیک و ایمن‌تر شدن تردد در معابر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ایمنی در شهر با اجرای طرح‌های هندسی در بحث آرام‌سازی، اصلاح هندسی ترافیکی و افزایش ایمنی به بحث انسان‌محوری و بهسازی معابر توجه ویژه‌ای می‌شود تا شهروندان به‌راحتی بتوانند در سطح شهر تردد کنند.

شهردار گلپایگان تاکید کرد: مسئله ترافیکی یک خواست اجتماعی است، شهروندان باید ضوابط و قوانین را رعایت کنند تا بتوانیم در کنار اجرای پروژه‌ها و اقدامات ترافیکی شاهد تردد بهتری در سطح شهر باشیم.

شکرزاده گفت: شهرداری هم‌زمان با اجرای طرح‌های هندسی در راستای تردد ایمن خودروها، دوچرخه‌سواران در پیاده‌روها، هم‌سطح‌سازی منهول‌ها، دریچه‌های دال فلزی و رفع موانع در گذرها را در دستور کار قرار داده است تا شهروندان رغبت بیشتری به پیاده‌روی داشته باشند که موجب افزایش سرانه سلامتی در جامعه نیز شود.

وی افزود: با توجه به تأثیر مسائل ترافیکی و حمل‌ونقل در ارتقای زندگی شهروندان، لزوم توجه به این حوزه بیشتر احساس می‌شود.

کد خبر 693513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.