پروانه‌ها بر فراز اصفهان به پرواز درآمدند

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به طور رسمی آغاز شد تا پروانه‌ها بر فراز اصفهان به پرواز دربیایند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عقربه‌ها ساعت ۱۹:۳٠ را نشان می‌دهد و داخل سالن اجلاس، فضایی متفاوت از دفعات قبل حاکم است؛ برخلاف همیشه، بیشتر صندلی‌های سالن را بچه‌ها گرفته و همانطور که بادکنک‌ها را در دست گرفته‌اند شور و نشاطی عجیب در سالن منتقل می‌شود.

قرار بر این بود که جشنواره سی‌وپنجم برای همه بچه‌های نصف جهان باشد و در اولین دقایق جشنواره نیز این قول عملی می‌شود؛ قبل از شروع تلاوت آیات قرآن مجید، تلویزیون‌های حاضر در سالن، «داستان ایلیا» را نشان می‌دهد، ایلیایی که بر ویلچر نشسته و داستان زندگی‌اش را برایمان تعریف می‌کند، ایلیایی که می‌گوید تنها آرزویم این است که بتوانم روی دو پایم بایستم.

به محض شروع تلاوت آیات قرآن سکوتی بر جلسه حاکم می‌شود و دوربین‌ها، در کنار تصویر قاری نوجوان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را نشان‌می‌دهد که در ردیف اول نشسته است.

پس از دقایقی سکوت، همهمه‌ای از سمت بچه‌ها در سالن به راه می‌افتد و سری که در جمعیت می‌چرخانم، متوجه می‌شوم عروسک‌ها برای اجرای سرود به روی صحنه می‌آیند و داوران و خبرنگاران نوجوان در سالن، با دست و جیغ‌های خود با آن‌ها همراهی می‌کنند.

پروانه‌ها بر فراز اصفهان به پرواز درآمدند

ساعت به ۲٠ می‌رسد؛ محمد سلوکی برای اجرا به صحنه دعوت شده و با استقبال بی‌نظیر کودکان و نوجوانان مواجه می‌شود و از تمام حاضران دعوت می‌کند تا بر بال پروانه‌های جشنواره سوار شوند و دقایقی بعد مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره به جایگاه دعوت می‌شود و آماری از آثار جشنواره ارائه می‌دهد.

دقایقی بعد مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره به جایگاه دعوت می‌شود و آماری از آثار جشنواره ارائه می‌دهد و پس از آن هم معاون فرهنگی شهردار به صحنه می‌آید.

مجید زین‌العابدین، دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در اصفهان با بیان اینکه جشنواره فیلم کودک پس از چهار دهه به بلوغ رسیده و جزئی از هویت اصفهان شده است؛ اصفهان شهر زندگی و در آن عقبه تمدنی و فرهنگی مشهود است و همگان به داشتن آن افتخار می‌کنند، گفت: اصفهان شهر فرهنگ، هنر، صنعت و علم است.

وی در خصوص جزئیات آثار جشنواره امسال گفت: جشنواره امسال بیش از ۵۵۹ فیلم متقاضی اولیه در چهار بخش رقابتی در بخش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه فیلم‌های بلند و کوتاه داشت که در ادامه بیش از ۶۸ فیلم به بخش رقابتی راه پیدا کردند.

زین‌العابدین ادامه داد: حضور و فعالیت ۸۳۵ داور کودک و نوجوان، شور و اشتیاق بچه‌های اصفهان را نسبت به برگزاری جشنواره نشان می‌دهد و در این راستا برگزاری دوباره جشنواره در اصفهان مدیون تاکید و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد، برنامه‌ریزی راهبردی سازمان سینمایی، پیگیری و عزم جدی مسئولان استان، همدلی و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار اصفهان و مدیران شهری و مردم اصفهان است.

کمال حیدری، معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز با تاکید بر اینکه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان فرصتی برای پر شور و شوق‌تر شدن ایران است، افزود: تا به الآن سه گام از مسیر جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برداشته شده و گام نهایی را باید شما کودکان و جوانان بردارید که قطعاً موفق خواهید بود.

وی با تاکید بر اینکه امید است در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان خدمتگزار شایسته‌ای برای شرکت کنندگان و همراهان باشیم، خاطرنشان کرد: در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان برنامه‌های خاصی را برای محله‌ها در نظر داریم و از طرفی شاهد برنامه‌های زیادی از طرف کودکان مبتلا به سرطان نیز هستیم.

پروانه‌ها بر فراز اصفهان به پرواز درآمدند

پس از چند دقیقه مجری از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت می‌کند و او به بیان توضیحاتی از عملکرد دولت در حوزه سینما می‌پردازد و بچه‌ها را به سمت حرکت به قله دعوت می‌کند.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بدون اعلام قبلی در برنامه حضور یافته بود، خطاب به حاضران گفت: شما امروز وارث سرمایه بزرگی هستید، شما فرزندان مرز و بومی هستید که برای استقلال آن جان‌های عزیز فراوانی تقدیم شده است و در این راستا به اصفهان برای تمام افتخارآفرینی‌ها و پیشتازی‌ها تبریک می‌گویم؛ برای قدردانی از اصفهان واژگان کم است و با این واژگان نمی‌توان برای این مهد فرهنگ و تمدن تقدیر لازم را به عمل آورد.

پروانه‌ها بر فراز اصفهان به پرواز درآمدند

وی با بیان اینکه در دولت بنا را بر این گذاشتیم که‌حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، ادامه داد: دولت انقلابی اسلامی تمام تلاش خود را برای پیشتازی حوزه فرهنگ و هنر می‌کند، قرار است برای اصلاح و بهبود روش‌ها در تعلیم و آموزش حوزه کودک و نوجوان سرمایه گذاری‌های وسیعی را انجام دهیم، کودکان و نوجوانان ایران زمین پیشتاز در آینده سازی و افتخار آفرینی برای ایران هستند، از این رو تربیت و تعلیم کودکان و نوجوانان مسیر مهم ایجاد تمدن اسلامی است و در تحقق این مهم ضرورت‌هایی وجود دارد.

اسماعیلی گفت: دوستان ما به‌دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستند که به‌زودی محقق می‌شود، از طرفی بنیاد پویانمایی از مزیت‌های بزرگ ما است و در این راستا شاهدیم یک فیلم پویانمایی چطور سینماهای ما را شلوغ کرده و بنای ما توسعه این گام‌ها است.

بعد از اینکه اسماعیلی از جایگاه پایین می‌آید، آهنگ خاطره‌انگیز پلنگ صورتی در سالن پخش می‌شود و با صدای جیغ و هورا بچه‌ها، هنرمندی به اجرایی متفاوت می‌پردازد.

پروانه‌ها بر فراز اصفهان به پرواز درآمدند

در میان برنامه، مجری از بچه‌های حاضر در صحنه می‌پرسد به نظر شما برای فتح قله چه لوازمی نیاز است و پاسخ‌های متفاوتی از طناب و اراده داشتن تا خستگی ناپذیری می‌شنود و این یعنی می‌توان بر این بچه‌ها تا فتح قله‌ها حساب باز کرد؛ در بخشی دیگر از مراسم هم کودکانی قد و نیم قد با لباس‌های محلی به اجرای سرود پرداختند و چند دقیقه بعد هم، صدای خسرو شکیبایی با موسیقی صد دانه یاقوت در سالن پیچید.

در پایان هم پروانه‌های اصفهان در سالن بزرگ اجلاس به پرواز درآمدند و سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان به‌صورت رسمی افتتاح شد.

کد خبر 693460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.