بلژیک میزبان نخستین جزیره انرژی جهان

بلژیک با صدور مجوز ساخت نخستین جزیره انرژی جهان، از آغاز عملیات ساخت‌وساز آن در مارس ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بلژیک اعلام کرد که به‌زودی میزبان جزیره‌ای به نام پرنسس الیزابت خواهد بود که یک سازه ساخت‌بشر در دریای شمال است و نخستین قطب انرژی جهان خواهد بود که روی سطح دریا قرار دارد.

دولت این کشور با اعطای مجوز زیست‌محیطی به ساخت این پروژه بزرگ اعلام کرد که ساخت آن در مارس سال آینده آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها در آگوست ۲۰۲۶ به پایان خواهد رسید. البته کنسرسیوم شرکت‌های پشتیبان این پروژه در حال حاضر کار روی ساخت پایه‌های بتنی و کیسون‌های نگهدارنده (صندوقه هوا) حامی مراکز فعالیت را آغاز کرده است. هر کیسون تقریباً ۶۰ متر طول، ۳۰ متر عرض و ۳۰ متر ارتفاع دارد و در تابستان‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به محل جزیره حمل می‌شود.

بلژیک میزبان نخستین جزیره انرژی جهان

بلژیک اعلام کرد که جزیره پرنسس الیزابت نشان‌دهنده یک حلقه اساسی در تأمین انرژی آینده شهر خواهد بود و طرح نهایی سازه به‌زودی ارائه می‌شود. جزیره در ۴۵ کیلومتری سواحل این کشور در منطقه‌ای موسوم به پرنسس الیزابت واقع و به توربین‌های بادی مجهز خواهد شد. مراکز فعالیت آن نیز به‌عنوان محل‌های جمع‌کننده انرژی تولید شده توسط این تأسیسات و در راستای گسترش شبکه انرژی بادی دریایی ملی بلژیک عمل خواهد کرد.

این مراکز همچنین ظرفیت عملیاتی برای میزبانی از اتصالات آینده از کشورهای دیگر هم‌چون دانمارک و بریتانیا را خواهد داشت که در دریای شمال مزارع بادی دارند.

جزیره پرنسس الیزابت نشان‌دهنده گام بزرگی برای تأمین انرژی‌های تجدیدپذیر در آن بخش از اروپا است، اما نگرانی‌هایی در مورد محیط زیست دریایی و تأثیر پروژه ساخت‌وساز بر آن وجود دارد. با این حال دولت بلژیک تأکید کرد که این واقعیت را برای محافظت از تمام جانداران دریایی در نظر خواهد گرفت و طرح نهایی به‌طور کامل دوست‌دار طبیعت خواهد بود.

کد خبر 693436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.