ویرانه ساختن سوریه به دست استکبار جهانی ناشی از پیوند قدرت ‌و جهالت است

امام جمعه موقت تهران گفت: حوادث اخیر سوریه و این ویرانه‌ای که به دست مزدوران استکبار جهانی پدید آمد، دستاورد پیوند قدرت و جهالت است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه در دانشگاه تهران ضمن تسلیت به دولت سوریه و ارتش قهرمان سوریه اظهار کرد: امید است نهادهای بین‌المللی خاموش در برابر این جنایات بیدار شوند و اجازه ندهند آمریکا یک سرزمین را اشغال کند.

وی خطاب به مردم ایران گفت: این امنیت امروز، دستاورد مقاومت دیروز شما و نیروهای مقتدری است که خالق امنیت هستند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مدعیان دفاع از حقوق بشر در کدام شعار حقوقی خود شعاری به این بلندی و با این افتخار را در تاریخ ننگین سیاسی خود دیده‌اند، افزود: ۱۴۰۰ سال قبل علی (ع) فرمودند که مردم در نظام سیاسی دینی آنجا که حکمرانی برآمده از آموزه‌های وحیانی است یا برادر دینی ما هستند یا همانند ما انسان هستند و باید از همه حقوق انسانی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: همین تمدن است که آینده جهان را تضمین می‌کند و همین تفکر است که می‌تواند جوامع بشری را فتح کند و این یکی از بلندترین شعارهای جهانی امام عصر (عج) است.

ابوترابی‌فرد در ادامه درباره منشور حکمرانی گفت: فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر به عنوان یک شخصیت در تراز، یک مدیر لایق، توانمند، شجاع و مدبر این بود که فرمودند مالک قلب خود را لبریز از محبت به انسان‌ها قرار ده، کسانی که در سرزمین مصر زندگی می‌کنند باید احساس کنند قلب مالک سرشار از محبت نسبت به آن‌ها است.

وی خطاب به مدیران، مسئولان، خادمین، نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندهان، درجه‌داران، افسران، سربازان و کارکنان متعهد فراجا گفت: این فرمان علی (ع) به مالک اشتر است، اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود، از رفتار و سخن و برخورد فرماندهی و کارگزاران، وی احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: وقتی فرد با مسئولی روبرو می‌شود یا وارد اداره‌ای می‌شود، برخورد کارگزاران باید با محبت باشد نه اینکه خدای ناکرده سجایای اخلاقی ناشایست ببیند، آن فرد قانون‌شکن و متخلف هم باید بداند که مسئولان و نیروهای فراجا با او هرگز دشمنی ندارند و او را هم دوست می‌دارند، دغدغه هدایت و سعادت او را دارند، اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان و مسئولیت مهم پاسداری از امنیت اجازه نمی‌دهد که در برابر متخلف بی‌اعتنا عبور کنند و به مسئولیت قانونی خود عمل نکنند.

جایگاه ممتاز و فاجر فراجا از مأموریت‌های خطیر او الهام می‌گیرد

ابوترابی فرد گفت: به گفته فرمانده فراجا امروز با مطالعه دقیق در اندیشه طراحی ساختاری هستیم که دستاورد آن پلیس در تراز انقلاب اسلامی است، یعنی به دولت اسلامی نزدیک شوید که امید است فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح است پیشرو و پیش‌گام باشد.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سربازان سبزپوش ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی ابراز امیدواری کرد که فراجا به عنوان یک نهاد مهم و بنیادی اجتماعی و امنیتی که دارای وظایف خطیر و حساس در فرایند تأمین امنیت پایدار و همه جانبه برای ملت ایران است در انجام شایسته وظایف خود از بهترین توفیقات بهره مند باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جایگاه ممتاز و فاخر فراجا از مامویت‌های خطیر او الهام می‌گیرد، اظهار کرد: پلیس امروز به عنوان نماد مبارزه با ظلم، قانون‌گریزی و تجاوز به حقوق دیگران مأموریت‌های حساسی را عهده‌دار است و خدمات بسیار ارزنده به ملت ایران ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: احساس امنیت امروز دستاورد تلاش بی‌وقفه شما سربازان قدرتمند نظام اسلامی است و امید است با راهبردی که فرماندهی فراجا با الهام از اصول و قواعد تعریف شده‌ای که فرمانده کل نیروهای مسلح تعریف کرده‌اند و اقتدار برآمده از قانون‌مداری، ارتقای صیانت سازمانی، سطح دانش و تخصص برای یکایک افسران، درجه داران، سربازان و نیروهای خدوم در این نیرو است، زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی مردم باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: امید است در ماه‌های پیش رو شاهد افزایش سطح امنیت و برخورد پایدار و قاطع با کسانی که امنیت عمومی را تهدید می‌کنند، باشیم و قدم‌های ارزشمند شما زمینه افزایش رضایت خداوند را فراهم آورد.

وی با اشاره به ایام میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت تصریح کرد: نخست اینکه شایسته است توجه کنیم که حضرت علی (ع) وظیفه خطیر انبیا الهی را فراهم کردن زمینه رشد عقلانی جامعه می‌داند و می‌فرماید هر کس عاقل‌تر است به پیامبر نزدیک‌تر است، یعنی عقل نخست برگزیده شده است تا سطح عقلانیت را در جامعه ارتقا ببخشد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: این است که وجود مبارک امام عصر (عج) در اولین حرکت سازنده انسانی خود سطح عقلانیت برترین سربازان خویش را ارتقا می‌بخشد، یعنی عقل پرورده شده با علم، شخصیت انسان و شخصیت جامعه در تراز را سامان می‌دهد و البته پیام همه انبیا و پیام روشن خاتم النبیاء (ص) همین است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: امام بزرگوار و ملت بزرگ ایران این نظام را به پا داشتند و امروز رسالت من و شما و همه مسئولان آن است که با عمل به آموزه‌های وحیانی، این نظام را استحکام ببخشیم.

وی اظهار کرد: بعد از این فرمان، فرمان دوم یعنی اینکه مبادا گرفتار اختلاف بشوید، آیه شریفه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا، اعتصام به حبل الله یعنی اقامه دین اما تکیه بر ولاتفرقوا است. اختلاف، زمینه تباهی انسان و جامعه انسانی را فراهم می‌آورد.

ابوترابی فرد ادامه داد: انبیا آمده‌اند که حول حیات علمی، معرفتی، ایمان و فضائل اخلاقی، جامعه به وحدت برسد، انقلاب اسلامی یک پیام برای امت اسلام مخابره کرد و آن پیام اقیموالدین، یعنی بازگشت به هویت اسلامی، دینی، قرآن و بازگشت به سنت پیامبر (ص)، تحکیم پیوند با اهل بیت (ع) بود که فرمود بازگشت به قرآن یعنی بازگشت به این حقایق.

وی با بیان اینکه ثمره بازگشت به هویت دینی و اسلامی، تحکیم صفوف امت اسلامی و محور مقاومت است و دو دستاورد برجسته و بارز در عین بازگشت مشاهده می‌کنیم، گفت: نخست شناخت دشمنانی که در طول قرن‌های گذشته هویت، شخصیت و منافع ملت‌های منطقه را غارت کرده‌اند، بعد از جنگ جهانی اول و دوم امت اسلامی را پاره پاره و تقسیم کردند، میراث‌دار ثروت‌های ملل منطقه شدند، بازگشت به اسلام یعنی شناخت دشمن، دفاع از منافع ملی و این یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بازگشت به هویت اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: دستاورد دوم وحدت امت اسلامی است، در تاریخ اسلام بعد از پیامبر اکرم (ص) تا امروز در هیچ مقطعی از تاریخ اسلام شاهد این سطح از وحدت میان امت اسلامی نبوده‌ایم.

وی افزود: امروز در حالی که همه سرویس‌های اطلاعاتی و مزدوران بیگانه تلاش می‌کنند تا در دنیای اسلام شاهد تفرقه و جدال و جنگ باشند، می‌بینید که ملت اسلام در کنار هم در یک جبهه واحد ایستاده‌اند.

ابوترابی فرد گفت: شما از حلقوم پاک قهرمانان فلسطین، مقاومت حزب‌الله، حشدالشعبی، مردم یمن و عراق و سوریه شرق و غرب و جنوب آسیا یک شعار می‌شنوید و آن شعار، دفاع از ملت قهرمان فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکای جهانخوار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 693430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.