حفظ هویت جامعه مشروط به رعایت هنجارهای آن جامعه است

امام جمعه کاشان گفت: حفظ هویت جامعه مشروط به رعایت هنجارهای پذیرفته شده آن جامعه است، اگر جامعه‌ای نتواند هنجارهای خود را حفظ کند، به مرور هویت خویش را از دست داده و به این صورت بیگانگان به راحتی قادر به تاراج منافع و امنیت ملت هستند که هم‌اکنون نیز دشمن به دنبال پیاده‌سازی آن در ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید سعید حسینی در خطبه‌های امروز نمازجمعه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم (عج) حکومت اسلامی را گنجی دانست که هیچ چیز جای آن را نمی‌گیرد و اظهار کرد: دو رکن مهم حکومت اسلامی امنیت و اقتصاد است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگترین نعمت است و هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را بگیرد، افزود: امروز وحدت، امنیت ملی و اقتصاد مهم‌ترین مسائل کشور است.

امام جمعه کاشان با تاکید بر اینکه امروز وحدت، امنیت ملی و اقتصاد جزو مسائل اصلی ما است، تصریح کرد: اگر از این مسائل غفلت کنیم، ضربه می‌خوریم‌، ما در حال رشد هستیم و دشمن در حال افول است.

وی در رابطه با نقش نیروی انتظامی اظهار کرد: بی شک نقش این خدمتگزاران صدیق، ولایتمدار، انقلابی و حافظان امنیت و نظم در توسعه و تعالی نظام اسلامی بسیار چشمگیر و شایسته تقدیر است، چرا که نظم و امنیت یکی از مؤلفه‌های اساسی پیشرفت و توسعه جوامع در تمام ابعاد و نعمتی عظیم است که با از خودگذشتگی و ایثار نیروهای خدمتگزار نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های موظف امروز در کشور محقق شده است.

حسینی گفت: برخی از رهبران گذشته کشورهای عربی مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند، اما امروز پایداری‌ها کمرنگ شده است، تفاوت رهبر ما و رهبران کشورهای عربی در همین قدرت ایمان و باور به تقدیر الهی است، امید است وعده رهبر انقلاب هر چه زودتر محقق شود و این رژیم غاصب نابود شود.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارائه فرهنگ ناب شیعی برای دانش‌آموزان، کودکان و انجام کارهای تأثیرگذار و ماندگار برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) شد و گفت: اینکه در برخی از مهدکودک‌ها به جای بیان فرهنگ و معارف ائمه اطهار (ع) رقص و موسیقی آموزش می‌دهند، تأسف‌بار است.

وی با بیان اینکه حفظ هویت جامعه مشروط به رعایت هنجارهای پذیرفته شده آن جامعه است، گفت: اگر جامعه‌ای نتواند هنجارهای خود را حفظ کند، به مرور هویت خویش را از دست داده و به این صورت بیگانگان به راحتی قادر به تاراج منافع و امنیت ملت هستند که هم‌اکنون نیز دشمن به دنبال پیاده‌سازی این مسئله در ایران است.

حسینی در رابطه با مراسم سنتی مذهبی قالیشویان با بیان اینکه جمعیت شیعه منطقه کاشان نتیجه زحمات امامزاده علی بن باقر (ع) است، گفت: حضرت سلطانعلی به دستور پیامبر (ص) به منطقه کاشان آمدند.

وی با بیان اینکه برای شهادت حضرت سلطانعلی ۶۰ هزار نفر را به منطقه کاشان اعزام کردند، تاکید کرد: بر اساس سند تاریخی از قرن ششم به بعد اجماع مردم مدینه حجت نیست و این موضوع به دلیل حضور مردم کاشان و کثرت افراد شیعه در این منطقه بود و این جمعیت شیعه در منطقه به دلیل زحمات حضرت سلطانعلی بود.

کد خبر 693424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.