شاهد یک جنگ جهانی علیه خانواده هستیم

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ یکی از مجاری تزلزل خانواده است، تصریح کرد: هدف اصلی این سند یکسان‌سازی فرهنگی و برداشتن مرزهای هویتی و دینی است، باید توجه داشته باشیم که در برابر یک جنگ جهانی علیه خانواده هستیم و باید یک راهبرد کلان و جهانی علیه آن برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه اهواز امروز _جمعه، سیزدهم مهرماه_ اظهار کرد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین کانون جوامع بشری خاستگاه اصلی ارزش فطری بشری است، خانواده ریشه‌دارترین و صحیح‌ترین کانون مودت انسانی است، دشمن برای این کانون برنامه‌ریزی کرده است و با یک جنگ جهان‌شمول علیه خانواده روبرو هستیم، به گونه‌ای که از طریق برجسته‌سازی به آن حمله می‌کنند.

وی افزود: خانواده به عنوان خاستگاه اصلی تربیت بشری شناخته می‌شود، اگر این نهاد متزلزل شود، با ناهنجاری روبرو می‌شویم؛ وقتی سال‌ها قبل خداناباوری، لذت‌گرایی و پوچ‌گرایی به مسلخ می‌رفت کمتر کسی تصور می‌کرد دامنه این تهاجم گستره و عالم‌گیر شود و ضدارزش به ارزش تبدیل شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه همه کشورها در این این امر شریک هستند، ادامه داد: راهبرد کلان و برنامه دشمن یکسان، اما ابزار و مجاری متفاوتی برای کشورها و مذاهب مختلف دارد، باید توجه داشته باشیم که در برابر یک جنگ جهانی علیه خانواده هستیم و باید یک راهبرد کلان و جهانی علیه آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ یکی از مجاری تزلزل خانواده است، تصریح کرد: هدف اصلی این سند یکسان‌سازی فرهنگی و برداشتن مرزهای هویتی و دینی است، دین‌باوری هویت یک ملت را تشکیل می‌دهد، اگر دین‌باوری و هویت یک ملت گرفته شود، این ملت ساقط خواهد شد، تلاش شد در بطن‌های مختلف این سند اجرا شود و منافذی مانند آموزش و پرورش را برای رخ‌دادن آن انتخاب کردند.

موسوی فرد تاکید کرد: دشمن به گونه‌ای در سند ۲۰۳۰ از مهد کودک تا پیش از ازدواج برنامه‌ریزی کرده است که برای خودشان سرباز تربیت کنند، افکاری مانند لذت‌جویی و پوچ‌گرایی از موارد محتوایی این سند است.

وی با تاکید بر اینکه معلمان ما بیشتر متدین و انقلابی هستند، اضافه کرد: اگر معلمی از ارزش‌های دینی برخوردار نباشد چگونه می‌تواند فرزند ما را تربیت کند؟ معلم شاخص‌های گوناگونی دارد و در نظام دینی یک معلم باید شاخص‌های دینی داشته باشد، دشمن برای اینکه معلمان سرباز آن‌ها باشند برنامه‌ریزی کرده است، نباید ارزش‌های غربی به کودکان ما آموزش داده شود.

امام جمعه اهواز با تاکید بر شناسنامه‌دار کردن باغ‌ویلاهای گردشگری در استان، ادامه داد: دشمن در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری برنامه‌ریزی کرده است، ما با گردشگری مخالف نیستیم چرا که زمینه اشتغال و ارز آوری را ایجاد کرده است، اما بنا نیست که برای این کار ارزش‌های دینی را زیر سوال ببریم.

وی اضافه کرد: اجرای سند ۲۰۳۰ با روی کار آمدن دولت جدید کم‌رنگ‌تر شده است، با این حال باید نظارت‌های خود را به ویژه در مهدکودک‌ها داشته باشیم، چرا که لایه‌هایی از این سند در حال اجرا است.

موسوی فرد گفت: با پیگیری‌های دادگستری خوزستان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد عوارض آلایندگی خوزستان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: رشادت‌های نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس نمایان بود و همچنان باب شهادت برای آن‌ها در راه ایران اسلامی باز است، اگر امنیت نباشد هیچ چیزی برای انسان دارای ارزش نیست، محبوبیت نیروی انتظامی به سبب امنیتی است که ایجاد کرده‌اند و در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به آغاز فصل بارش‌ها گفت: محل اجتماع آب‌های سطحی سبب آزار و اذیت مردم می‌شود، کانون‌های بحران شناسایی شده است، آبفا و شهرداری با وجود وظایف متفاوت باید خود را آماده کنند تا مردم بیش از این آسیب نبینند و آب به منازل آن‌ها وارد نشود.

کد خبر 693414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.